Companii

Fara summit NATO si vedete, incasarile hotelului Carol Parc din Capitala au scazut cu 30%

Fara summit NATO si vedete, incasarile hotelului Carol Parc din Capitala au scazut cu 30%

Cifra de afaceri a hotelului a fost de aproape 550.000 de euro anul trecut

09.09.2009, 15:51 19

Carol Parc, hotelul de cinci stele cu 17 camere deschis in urmacu doi ani in Capitala, a inregistrat in primul semestru din acestan incasari de aproximativ 250.000 de euro, in scadere cu 29% fatade aceeasi perioada a anului anterior.

"In primele sase luni profitul nu s-a conturat, insa lucruribune urmeaza sa se intample incepand cu aceasta luna. Trebuiereamintit faptul ca in primul semestru anul trecut a avut loc sisummitul NATO, care a fost ca o gura de aer proaspat pentruhoteluri", a declarat Adrian C. Petre, proprietarul hotelului, undese cazeaza vedete internationale, oamenii de afaceri sipoliticieni.

Cifra de afaceri a hotelului a fost de aproape 550.000 de euroanul trecut, iar pierderile se ridicau la aproape 244.000 de euro,potrivit site-ului Ministerului de Finante.

Veniturile din cazare ale hotelului au reprezentat 50% din totalincasari, procent similar cu cel cumulat de evenimente si desegmentul de food&beverage, care a crescut fata de anulanterior cu 20%. Pretul unei camere single incepe de la 325 de eurosi ajunge la 1.250 de euro pentru apartamentul regal, potrivitreprezentantilor hotelului. Gradul de ocupare la care a operathotelul, care are 17 camere si 40 de angajati, a fost de 28,4% inprimele sase luni anul acesta, mai mult cu 1,2% fata de aceeasiperioada a anului anterior.

Intrebat daca s-a facut o evaluare a hotelului Carol Parc,proprietarul a declarat ca valoarea de inlocuire variaza intre 7,5si 9 milioane de euro, potrivit unor experti evaluatori.

"Consideram insa aceste cifre foarte seci, generale si mai alescu o mare hiba: fac abstractie de o multitudine de date si elementerelevante pentru Carol Parc Hotel, respectiv valoarea sa ca proiectde restaurare, arhitectura, designul si altele. Cred ca valoareaindicata de experti este subestimata".

Petre sustine ca pana acum a primit mai multe oferte serioase decumparare inainte de a fi inaugurat hotelul si cateva oferteneserioase de cand a aparut criza. "Pana acum nicio oferta nu ne-aconvins. Hotelul este pentru mine si familia mea o afacere desuflet. Este totusi o afacere, orice afacere isi are pretul ei sidaca apare o oferta potrivita s-ar putea sa il vindem".

Proprietarul hotelului planuieste sa dezvolte un centru spalanga hotel, insa pentru moment toate investitiile sunt suspendate.

"Deocamdata toate proiectele noastre sunt on hold", a spusPetre.

Anul 2009 este unul dintre cei mai grei ani pentru piatahoteliera din Capitala, mai ales ca anul trecut capacitatea decazare a crescut cu peste 20%, ceea ce a dus la o concurenta maimare, tarife mai scazute si un grad de ocupare sub limitaprofitabilitatii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO