Companii

Farmec are ca obiectiv dublarea vanzarilor produselor din gama Gerovital H3

Farmec are ca obiectiv dublarea vanzarilor  produselor din gama Gerovital H3

Click pentru imaginea marita

06.11.2006, 16:54 524

Farmec, cel mai mare producator de cosmetice cu capital autohton, estimeaza o cifra de afaceri de 18,7 mil. euro pentru acest an si dublarea vanzarilor de produse din gama Gerovital H3, relansata recent intr-o noua varianta.
"In campania de promovare a gamei Gerovital H3 s-au investit pana in acest moment peste 350.000 de euro si campania va continua pe tot parcursul anului viitor. Dupa aceasta campanie, Farmec Cluj estimeaza o dublare a vanzarilor", au declarat reprezentantii companiei.
Relansarea gamei Gerovital H3, cea mai vanduta din portofoliul Farmec, cu o pondere de aproximativ 10% in cifra de afaceri, este sustinuta de prima sa campanie de comunicare cu spot tv, care vizeaza piata locala.
"Modernizarea gamei a fost impusa de ritmul alert de innoire existent pe piata cosmeticelor, generat de evolutia preferintelor consumatoarelor", a declarat Ioana Borza, manager marketing-cercetare in cadrul Farmec SA.
Cu toate acestea, exporturile reprezinta mai mult de jumatate din productia cosmeticelor din gama Gerovital H3, care au ajuns la o pondere de aproape 80% in vanzarile totale ale companiei de pe pietele externe.
Farmec exporta in prezent pe piete de pe toate continentele si vizeaza cresterea vanzarilor la export dupa integrare.
"Actualmente exportam in majoritatea tarilor membre ale UE. Estimam insa o crestere a vanzarilor pe pietele tarilor membre ale UE, dupa integrare, ca urmare a cresterii increderii consumatorilor din aceste tari in produsele provenind din Romania", a precizat Ioana Borza.
Farmec SA realizeaza anual peste 15 milioane de unitati de produse in fabrica detinuta la Cluj-Napoca, nomenclatorul companiei cuprinzand peste 400 de produse, cosmetice si medicamentoase de uz extern sau produse pentru intretinerea locuintei.
Compania a auntat in urma cu cateva luni un plan de investitii de aproximativ 10 mil. euro pentru modernizarea si retehnologizarea spatiilor de productie, in perioada 2006-2010, care vizeaza pregatirea pentru integrarea in UE.
Investitiile totale ale companiei in acest an vor fi de 3,5 milioane de euro, orientate spre amenajarea spatiului de productie al sectiei de cosmetice, a spatiilor de depozitare pentru produsele cosmetice finite din Cluj-Napoca si in achizitia utilajelor si echipamentelor noi pentru ambalarea cremelor cosmetice.
Inainte de a decide demararea lucrarilor de modernizare in fabrica din Cluj-Napoca, conducerea Farmec luase in calcul un proiect de relocare a productiei in localitatea Dezmir (judetul Cluj). Studiile de fezabilitate realizate ulterior au aratat ca relocarea nu este rentabila, potrivit declaratiilor lui Liviu Turdean, directorul general al Farmec SA.
Cele mai vandute game din portofoliul Farmec sunt Gerovital H3, Gerovital Plant si Aslavital, care reprezinta aproximativ 20% din cifra de afaceri a companiei.
Farmec este un holding compus din patru entitati: Farmec SA, Farmec Plast (segmentul care se ocupa de ambalaje), Mecanica Farmec (asigura intretinerea utilajelor) si Complexul de Alimentatie Publica Farmec (acesta cuprinzand doua restaurante, doua terase, un magazin si doua terenuri de mini-fotbal dotate cu gazon artificial si nocturna). Privatizata integral in 1995 prin metoda MEBO (achizitie de catre manageri si salariati), Farmec SA are peste 1.000 de angajati care constituie actionariatul companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO