Companii

Farurile Mercedes S-Klasse, made in Romania?

18.10.2006, 16:16 20

Firma germana Automotive Lighting (AL), principalul producator de sisteme de iluminat pentru gama de modele premium Mercedes Clasa S, cauta furnizori de subansamble pentru a putea intra pe piata romaneasca, informeaza compania.
Proiectul face parte din strategia firmei de extindere a activitatii pe pietele din Europa de Est.
Potrivit reprezentantilor companiei, criteriile dupa care va fi realizata selectia partenerilor din Romania sunt strict legate de managementul calitatii si de eficienta productiei.
"Am gasit pe piata firme cu un real potential in acest sens. Din acest motiv, consideram ca aici exista firme care pot raspunde exigentelor de calitate foarte ridicate ale clientilor nostri Mercedes si BMW", a declarat Stephane Vedie, director al companiei.
Automotive Lighting este unul din cei mai importanti producatori internationali de sisteme de iluminat auto. Compania a fost fondata in 1999, in urma asocierii dintre Magneti Morelli si Bosch.
Compania activeaza in 13 tari din Europa, America si Asia, avand in portofoliu marcile BMW, Mercedes, Peugeot, Fiat si Volkswagen.
Gama de modele Clasa S are preturi cuprinse intre 60.916 euro fara taxe pentru S 320 CDI si 126.916 euro pentru S 600.
Autoturismele pot fi echipate cu motoare pe benzina cu 6 cilindri, opt cilindri si 12 cilindri sau cu propulsoare diesel cu sase sau opt cilindri.
Industria de componente auto din Romania a atras in ultimii ani investitii de peste un miliard de euro. Practic, aproape toti jucatorii importanti din domeniu si-au deschis o unitate de productie in Romania, unde sunt realizate in general componente care inglobeaza intr-o masura destul de mare forta de lucru manuala. Motivul este reprezentat de costurile inca reduse ale fortei de munca din Romania.
Analistii sunt insa de parere ca odata cu cresterea salariilor, acest avantaj competitiv al pietei romanesti se va atenua. De altfel, tot mai multi producatori au anuntat ca au dificultati in a gasi forta de munca calificata pe piata locala, ceea ce ar putea determina o crestere accelerata a salariilor in domeniu.
Cea mai mare parte a investitiilor din domeniul componentelor auto a fost concentrata in zona de vest a tarii. Argumentele au fost reprezentate in primul rand de apropierea de granita de vest a tarii, ceea ce permitea economii importante de timp. Odata cu dezvoltarea puternica a platformei Dacia, au aparut investitii importante si in zona de sud a tarii, aproximativ 60% din componentele care intra in alcatuirea modelului Dacia Logan provenind de la furnizori de pe piata romaneasca.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO