Companii

Flanco a recuperat in ultimul trimestru scaderile de la inceputul lui 2004

21.03.2005, 00:00 44

Reteaua de magazine de electronice si electrocasnice Flanco a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 120 de milioane de euro, valoare apropiata de cea inregistrata in urma cu un an.
"Pe ansamblu, vanzarile in 2004 au debutat mai greu la inceputul anului, dar piata s-a redresat aproape in totalitate in ultimele luni, recuperand decalajul initial fata de 2003", spune Adrian Barbu, director de vanzari al Flanco.
El spune ca ultimul trimestru al anului a adus o crestere a vanzarilor, "culminand cu o luna decembrie care a reprezentat peste 20% din totalul vanzarilor anuale".
In anul 2003, Flanco a realizat, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante, o cifra de afaceri de aproape 119 milioane de euro si un profit net de peste 7,5 milioane de euro.
La inceputul anului trecut oficialii Flanco mizau pe o crestere a cifrei de afaceri pana la 170 de milioane de euro.
Ulterior, pe fondul scaderii dramatice a vanzarilor de electrocasnice ca urmare a introducerii normelor privind creditele de consum anuntata de Banca Nationala a Romaniei, si-a revizuit estimarile.
Chiar daca din punctul de vedere al vanzarilor Flanco a recuperat terenul pierdut in prima parte a anului, profitul estimat al companiei s-a redus in anul 2004, potrivit reprezentantilor sai, cu aproximativ 25-30%. Raportat la rezultatele anului 2003, aceasta inseamna un profit net de 5,3-5,5 milioane de euro.
Adrian Barbu nu a avansat un ritm de crestere al vanzarilor Flanco pentru acest an.
"In ansamblu, piata a scazut anul trecut cu aproximativ 5-7%, in special in cazul electrocasnicelor mari (masini de spalat, frigidere etc.), nereusind sa recupereze integral incetinirea din primele luni", a mai explicat Barbu.
In schimb, piata de produse din domeniul tehnologiei informatiei sau comunicatiilor, precum computere sau telefoane mobile, a crescut anul trecut compensand scaderea electrocasnicelor.
"Estimam si pentru acest an o crestere medie globala a pietei de electronice si electrocasnice in jur de 15% cu accentuarea segmentului GSM-IT", adauga Barbu.
La sfarsitul anului trecut, Flanco a ajuns la o suprafata totala de vanzare de 19.000 de metri patrati.
"Suprafata de retail a Flanco a crescut in 2004 cu peste 40% fata de anul anterior", apreciaza Barbu.
In ultimii ani, Flanco a lansat pe piata locala marci precum Veryo, Magister si SEG, distribuite in exclusivitate in Romania prin reteaua Flanco.
Prin marcile Veryo si Seg, Flanco detine, potrivit reprezentantilor companiei, care citeaza studii de piata din perioada octombrie-noiembrie 2004, peste 10% din piata locala de televizoare. "In acest an ne asteptam la o crestere a cotei de piata a Flanco pe acest segment, desi compania se concentreaza in egala masura asupra pietei marcilor consacrate", completeaza Barbu.
Principalii concurenti ai Flanco pe piata romaneasca sunt companiile Altex (care opereaza retelele de magazine Altex, Altex Megastore, Media Galaxy), Domo Retail (cu reteaua Domo) si Primex (cu reteaua Cosmo) si intr-o anumita masura comerciantii internationali prezenti pe piata locala precum Carrefour, Cora, Metro sau Selgros.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO