Companii

Flanco isi dubleaza suprafata de vanzare

15.01.2003, 00:00 46

 Cel mai mare retailer specializat de produse electronice si electrocasnice din Romania dupa cifra de afaceri, Flanco, vrea sa isi dubleze in acest an suprafata neta de vanzare pana la 15.000 de metri patrati, prin deschiderea a 18-20 de magazine si modernizarea si extinderea celor existente, investitiile implicate apropiindu-se de 5 milioane de euro.
"Dintre acestea, doua magazine vor fi de mare suprafata, astfel ca numarul total de magazine va depasi 60, care vor fi uniform distribuite in Bucuresti si in tara", a declarat Marius Ghenea, director general al Flanco.
Compania a avut anul trecut o cifra de afaceri de 52 de milioane de euro, adica mai mult decat dublu fata de cei 22 de milioane de euro din 2001.
"Anul 2002 a fost, indiscutabil, cel mai bun an pentru Flanco de la infiintare pana in prezent. "Nimeni nu s-ar fi gandit la asemenea cifre cu un an in urma, nici Flanco, nici competitorii sai. Am realizat astfel de la 2001 la 2002 cresteri de "multipli", si venituri semnificativ mai mari prin oferta de produse, inclusiv ofertele de vanzari in rate, ca si prin consolidarea relatiilor strategice cu furnizorii, Flanco avand acces la conditii mai bune de achizitie pentru produsele de marca distribuite", a mai adaugat Ghenea.
Potrivit acestuia, exista un potential al pietei romanesti mai mare decat cel estimat initial.
"Pentru acest an, obiectivul stabilit in privinta vanzarilor este de 70 de milioane de euro, avand in vedere ca au iesit din latenta noi segmente de piata, pe fondul cresterii economice generale si pe fondul stabilizarii pietei financiare din Romania. La finalul anului 2003 dorim sa acoperim minim 88-90% din totalul populatiei urbane a Romaniei prin reteaua de magazine Flanco si sa ajungem la o cota de piata de 20%", a mai spus Ghenea.
In prezent, reteaua Flanco acopera potrivit estimarilor sale, 75% din totalul populatiei urbane a Romaniei si detine o cota de 17-18% din piata.
Cele mai vandute produse in gama Flanco sunt produsele electronice clasice (televizoarele si echipamentele audio-video). "Acestea detin aproape 40% din vanzarile Flanco. Aproape la acelati nivel se situeaza si produsele albe mari (masini de spalat, frigidere, aragazuri si aparate de aer conditionat, restul fiind realizat in zona de produse electrocasnice mici" mai spune oficialul Flanco.
Pe termen mediu, Flanco are ca obiectiv realizarea unei cifre de afaceri de 100 de milioane de euro, moment in care reteaua ar deveni atractiva, spune Ghenea, pentru retele de retail specializate din strainatate. Aceasta ar putea reprezenta pentru cele doua fonduri pe care Flanco le are in spate Oresa Ventures si Danube Fund oportunitatea pe care o asteapta pentru a-si face exit-ul.
Principalii concurenti ai Flanco pe piata romaneasca sunt retelele de magazine Altex, care a vandut anul trecut de peste 40 de milioane de euro si Domo, cu 23 de milioane de euro cifra de afaceri in 2002.
Flanco International a fost infiintat in 1992. Firma a fost initial implicata in activitati de import-export in domeniul produselor electronice si mobilei. In 1994 compania a exploatat o nisa a pietei de produse electrocasnice, mai exact, lipsa comerciantilor cu amanuntul profesionisti in sectorul bunurilor albe si audio-tv,  astfel fiind luata decizia de a deschide un numar de magazine in orase cheie. Din 1997 Flanco are in spate doua fonduri de investitii de capital de risc: Oresa Ventures si Danube Fund, care detin impreuna 80% din actiuni. Restul este detinut de fondatorul companiei, Florin Andronescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO