Companii

Flanco World, extindere de 16 mil. euro

25.03.2008, 18:31 62

Flamingo International, al treilea retailer de electrocasnice din Romania, va investi in acest an 16 milioane de euro in dezvoltarea suprafetei de retail pana la 70.000 de metri patrati, urmand sa deschida 12 magazine Flanco World in 2008.
Investitia pentru un magazin Flanco, in suprafata de peste 1.000 de metri patrati, se cifreaza astfel la aproximativ 1,3 milioane de euro, iar numarul total de magazine de concept de retail mare va ajunge la 30.
Cel mai mare magazin Flanco deschis in acest an va fi cel din parcul de retail Colosseum din Bucuresti, cu o suprafata de 3.000 de metri patrati, investitia ridicandu-se la 1,5 milioane de euro.
In urma anuntarii planurilor de extindere, reprezentantii Flamingo au declarat ca tintesc ca reteaua Flanco sa reprezinte aproximativ 70% din totalul spatiilor comerciale ale companiei.
"Pana in 2010 compania estimeaza ca unitatile Flanco World vor contribui cu peste 70% la suprafata totala de vanzare a grupului de retail", a declarat Jiri Rizek, directorul general al Flamingo. In prezent Flamingo detine la nivel national 18 magazine Flanco World.
Rizek a adaugat ca strategia de dezvoltare a Flamingo presupune ca pana in 2010 suprafata totala de vanzare sa atinga 90.000 de metri patrati, suprafata comparabila in prezent cu cea detinuta de Altex, liderul pietei de electrocasnice.
Anuntul Flamingo vine intr-o perioada in care primii retaileri din piata, Altex si Domo, au anuntat planuri de extindere similare.
Presedintele Altex, Dan Ostahie, a declarat ca investitiile pentru 2008 se ridica la 25 de milioane de euro pentru o extindere de 40.000 de metri patrati de la 90.000 in prezent, prin inaugurarea a 9 magazine Media Galaxy si 9 magazine Altex.
De asemenea, Domo a inceput, dupa prealuarea de catre fondul de investitii Equest, un plan de dezvoltare prin care urmareste sa atace in 2010 pozitia de lider in piata de profil. Planul companiei pentru 2008 presupune inaugurarea a 17 noi magazine, sub brandul Domo si Technomarket, care vor creste suprafata comerciala de la 55.000 de metri patrati la 80.000 de metri patrati.
In paralel cu planul de dezvoltare, Flamingo a anutat pentru acest an si o tinta de afaceri de 210 milioane de euro, in crestere cu 23% comparativ cu rezultatul de 171 de milioane de euro din 2007, an in care compania a revenit pe profit, consemnand o cifra de 528.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO