Companii

Fondul SigmaBleyzer fuzioneaza ultimele achizitii din lactate

29.08.2008, 19:54 43

Producatorii de lactate Primulact si Lactate Harghita, preluati in prima parte a acestui an de fondul american de investitii SigmaBleyzer, prin intermediul companiei Covalact, ar putea fuziona pana la finalul acestui an, potrivit lui Ioan Balan, directorul general al Covalact, prima achizitie din lactate a fondului american.
SigmaBleyzer a achizitionat in aprilie anul acesta compania Primulact din Harghita, care la randul ei controleaza si Lactate Harghita. Valoarea tranzactiei a depasit 10 mil. euro, potrivit estimarilor ZF, care iau in calcul multiplii folositi la cele mai recente deal-uri din industria lactatelor.
Primulact era controlata de opt persoane fizice, care detineau peste 80% din titlurile companiei. Cel mai important actionar era Kovacs Laszlo, care detinea direct 18% din actiunile companiei, potrivit datelor disponibile la nivelul lunii aprilie a acestui an la Registrul Comertului. Tot el este si director general al companiei Lactate Harghita, unde Primulact controla direct 27% din titluri, restul apartinand Asociatiei Salariatilor.
De asemenea, planul de investitii pentru Primulact si Lactate Harghita este comun si vizeaza, pana in 2010, dublarea cifrei de afaceri si a capacitatilor de productie la fabricile din Miercurea Ciuc si Cristuru Secuiesc. In ceea ce priveste distributia, o parte din ea va fi preluata de Covalact, in timp ce o parte din sistemul de vanzari al Covalact va fi asigurat de Primulact si Lactate Harghita.
Atat Primulact, cat si Lactate Harghita se vor specializa pe productia de branzeturi si pe lapte consum. Potrivit reprezentantului Covalact, capacitatea de productie a fabricii detinuta de Lactate Harghita este la jumatate fata de cea a Covalact, care anul trecut avea o productie de 200.000 de litri de lapte pe zi.
Balan estimeaza ca pana la finalul lui 2008 Covalact va inregistra o crestere a cifrei de afaceri intre 10 si 15% fata de anul precedent, la aproximativ 22 de milioane de euro.
"Fondul de investitii nu doreste o crestere extensiva a afacerilor, ci una intensiva, orientand portofoliul spre produse cu valoare adaugata mai mare, de aceea rezultatele financiare nu vor creste foarte mult fata de anul precedent. In prima parte a acestui an, afacerile Covalact s-au majoarat cu aproximativ 15% fata de aceeasi perioada din 2007", a explicat directorul general. In ceea ce priveste profitul, reprezentantul Covalact declara ca anul acesta castigul va fi nesemnificativ comparativ cu anul trecut (900.000 de euro) pe fondul investitiilor pe care producatorul le va face in rebrandingul produselor si in promovarea acestora.
"Investitiile alocate promovarii sunt de cel putin de 30-50 de ori mai mari decat cele de anul trecut", a spus Balan. Covalact a alocat in 2007 aproximativ 200.000 de euro bugetului de marketing, ceea ce inseamna ca anul acesta ar putea investi peste 6 milioane de euro.
De asemenea, producatorul din Covasna a finalizat anul acesta un proiect Sapard de 1,7 milioane de euro si intentioneaza sa mai investeasca peste un milion de euro in achizitia de echipamente pentru noi fluxuri de productie si constructia unui nou centru de depozitare.
Incepand de anul acesta, Covalact isi va disputa piata lactatelor de peste un miliard de euro, atat cu jucatori ca Friesland, Danone sau Albalact, cat si cu multinationalele Tnuva, Lactalis si M?ller recent intrate in industria locala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO