Companii

Ford Focus: consum scazut, performante optime

Ford Focus: consum scazut, performante optime

Ford Focus Trend

18.08.2008, 18:50 89

Daca in cazul modelelor de clasa medie, dar si al SUV-urilor compacte clientii opteaza pentru motorizari diesel de 2,0 litri, in cel al modelelor compacte o alternativa viabila o reprezinta una de 1,8 litri, sau chiar mai mica, in conditiile in care noua generatie a propulsoarelor pe motorina ofera performante superioare chiar si celor pe benzina.
In cazul noului Focus facelift mai mult de o treime dintre clienti au optat pentru dieselul de 1,8 litri TDCi care dezvolta 115 CP si un cuplu de 280 Nm, in timp ce jumatate dintre ai au ales versiunea sedan.
Diferenta de performante dintre dieselul de 1,8 litri si cel de 2,0 litri nu este semnificativa, in timp ce consumul mediu este cu pana la 1 litru mai redus. Spre exemplu, de-a lungul testului, in traficul urban consumul nu a depasit valoarea de 7 litri/100 km, iar in extraurban pe cea de 5,5 litri/100 km, in conditiile in care s-a abordat un stil de condus economic.
Motorul este cuplat la o cutie de viteze cu cinci trepte, bine etajata, dar care are o distanta relativ mare intre trepte.
Suspensia masinii este orientata spre confortul pasagerilor, aceasta filtrand bine toate denivelarile soselelor.
Spatiul interior al lui Focus poate sa concureze relativ usor cu cel al unui model de clasa medie, in conditiile in care versiunea sedan depaseste in dimensiuni prima generatie a lui Mondeo, modelul de clasa medie al lui Ford, iar portbagajul dispune de o capacitate de aproape 540 de litri.
Versiunea testata dispunea de echiparea Trend, care avea printre altele airbaguri frontale si laterale, geamuri electrice fata, aer conditionat si radio-CD cu sase incinte acustice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO