Companii

Fornetti România, liderul pieţei de 1,7 mld. lei a patiseriilor şi covrigăriilor, a ieşit din insolvenţă

Fornetti România, liderul pieţei de 1,7 mld. lei a...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

01.09.2015, 00:00 1201

Fornetti România, cel mai mare ju­cător de pe piaţa de patiserii şi co­vri­gării, a ieşit la finalul lunii iulie din in­sol­venţă, stare în care se afla încă din 2011.

Compania, cu afaceri de 100 mil. lei anul trecut, are în plan după ieşirea din insolvenţă schimbarea „la faţă“ a magazinelor, respectiv rebran­dingul acestora, şi angajarea a 50-100 de oameni.

Managementul reţelei Fornetti, care numără peste 600 de unităţi la nivel naţional, a decis ca în următoarele şase luni să demareze un program de modernizare a unităţilor exis­tente şi a celor noi, pro­gram ce va include şi rebran­dingul acestora.

Fornetti România, cu sediul în Timişoara, a fost în­fiinţată în anul 2001 prin in­termediul unui parteneriat cu Fornetti Kft. din Ungaria. Compania a devenit master-francizor pentru această marcă în România după ce iniţial a avut activităţi de distribuţie a produselor de patiserie. Firma are o fabrică în apropiere de Timişoara.

Recent, compania-mamă a fost pre­luată de compania elveţiano-irlandeză Aryzta AG, acţionar al Origin Enterprises, care a cumpărat recent companiile din agrobusiness Comfert Bacău şi Redoxim Timişoara.

Aryzta a preluat astfel controlul celui mai important producător de panificaţie congelată din Europa de Est cu peste 1.300 de angajaţi în Ungaria, România şi Bulgaria. For­netti este o afacere antrepre­norială pusă pe picioare în 1997 peste graniţă, în Ungaria.

Aryzta, care este al treilea cel mai mare producător de pa­nificaţie congelată la ni­vel mondial, cu afaceri de 4,8 mi­liarde de euro anual, spunea la momentul preluării că vrea să extindă businessul Fornetti de la nivel regional la nivel european.

În România, Fornetti este liderul pieţei de patiserii şi covrigării, cu o cotă de piaţă de 6%, conform companiei de cercetare de piaţă Euromo­nitor.

Confom datelor anterioare fur­nizate de companie, Fornetti Ro­mânia a avut anul trecut vânzări de 100 de milioane de lei. Pe locul secund se clasează lanţul de covrigării Simi­geria Petru, cu o cotă de piaţă de 1%.

Segmentul de patiserii şi covrigării este unul dintre cele mai extinse seg­mentate din industria alimentară, la fiecare colţ de stradă existând o altă companie. Circa 85% din jucătorii de pe această piaţă erau independenţi în 2014, restul aparţinând unui lanţ.

Acest business a prins din ce mai mult la publicul din România, astfel că piaţa a ajuns la o valoare de 1,7 miliarde de lei, arată calculele ZF care au avut la bază cota de piaţă de 6% a Fornetti. Analiştii Euromonitor explică faptul că, după mai mulţi ani cu o creştere puternică, piaţa devine saturată, situaţie care poate fi pusă pe seama numărului mare de unităţi, formate şi produse din meniu existente.