Fornetti România, cel mai mare jucător de pe piaţa de patiserii şi covrigării, a ieşit la finalul lunii iulie din insolvenţă, stare în care se afla încă din 2011.
Compania, cu afaceri de 100 mil. lei anul trecut, are în plan după ieşirea din insolvenţă schimbarea „la faţă“ a magazinelor, respectiv rebrandingul acestora, şi angajarea a 50-100 de oameni.
Managementul reţelei Fornetti, care numără peste 600 de unităţi la nivel naţional, a decis ca în următoarele şase luni să demareze un program de modernizare a unităţilor existente şi a celor noi, program ce va include şi rebrandingul acestora.
Fornetti România, cu sediul în Timişoara, a fost înfiinţată în anul 2001 prin intermediul unui parteneriat cu Fornetti Kft. din Ungaria. Compania a devenit master-francizor pentru această marcă în România după ce iniţial a avut activităţi de distribuţie a produselor de patiserie. Firma are o fabrică în apropiere de Timişoara.
Recent, compania-mamă a fost preluată de compania elveţiano-irlandeză Aryzta AG, acţionar al Origin Enterprises, care a cumpărat recent companiile din agrobusiness Comfert Bacău şi Redoxim Timişoara.
Aryzta a preluat astfel controlul celui mai important producător de panificaţie congelată din Europa de Est cu peste 1.300 de angajaţi în Ungaria, România şi Bulgaria. Fornetti este o afacere antreprenorială pusă pe picioare în 1997 peste graniţă, în Ungaria.
Aryzta, care este al treilea cel mai mare producător de panificaţie congelată la nivel mondial, cu afaceri de 4,8 miliarde de euro anual, spunea la momentul preluării că vrea să extindă businessul Fornetti de la nivel regional la nivel european.
În România, Fornetti este liderul pieţei de patiserii şi covrigării, cu o cotă de piaţă de 6%, conform companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
Confom datelor anterioare furnizate de companie, Fornetti România a avut anul trecut vânzări de 100 de milioane de lei. Pe locul secund se clasează lanţul de covrigării Simigeria Petru, cu o cotă de piaţă de 1%.
Segmentul de patiserii şi covrigării este unul dintre cele mai extinse segmentate din industria alimentară, la fiecare colţ de stradă existând o altă companie. Circa 85% din jucătorii de pe această piaţă erau independenţi în 2014, restul aparţinând unui lanţ.
Acest business a prins din ce mai mult la publicul din România, astfel că piaţa a ajuns la o valoare de 1,7 miliarde de lei, arată calculele ZF care au avut la bază cota de piaţă de 6% a Fornetti. Analiştii Euromonitor explică faptul că, după mai mulţi ani cu o creştere puternică, piaţa devine saturată, situaţie care poate fi pusă pe seama numărului mare de unităţi, formate şi produse din meniu existente.