Companii

Fostul distribuitor al produselor Durex si Lu, aproape de primul esec din distributia FMCG

26.11.2008, 15:27 478

Actionarii distribuitorului de bunuri de larg consum Consumer Product Network, cu afaceri de 30 mil. euro la nivelul lui 2007, analizeaza posibilitatea inchiderii companiei, dupa ce au pierdut in acest an trei furnizori mari, care aduceau vanzari de 15-20 mil. euro anual.

Lovita de refuzul bancilor de a mai acorda finantare, de pierderea partenerilor mari si intarzierile de plata ale clientilor din retail, pe fondul aparitiei primelor scaderi in consum, afacerea a devenit in acest an foarte riscanta, iar actionarii vor sa renunte la ea, au declarat pentru ZF surse din piata.
Consumer Product Network (CPN) este fostul distribuitor local al unor branduri precum Durex, Scholl, Lu sau Scotch - Brite.
In a doua jumatate a anului, distribuitorul a pierdut 3 furnizori mari, companiile SSL International (cu branduri precum Durex, Scholl), Energizer (producator de baterii si acumulatori) si 3M (Scotch - Brite). Noul distribuitor local contractat de cei trei producatori, compania Elgeka-Ferfelis Romania, estimeaza cresterea vanzarilor cu 20 mil. euro in 2009, ca urmare a inceperii acestor parteneriate.
La inceputul acestui an au iesit din portofoliul companiei CPN si biscuitii dulci Lu, odata cu integrarea lor in portofoliul local al Kraft Foods.
In acest an, proprietarii CPN au vizat atragerea unui fond de investitii in afacere, care sa le asigure resursele financiare pentru accelerarea dezvoltarii companiei, au mai declarat sursele citate. 
Acestea au precizat ca, din cauza crizei financiare, nu s-a concretizat nicio tranzactie, desi actionarii au intrat in discutii cu mai multe fonduri de investitii si au fost la un pas de a bate palma cu unul dintre acestea.
Anul trecut, Consumer Product Network a avut o cifra de afaceri de circa 30 de milioane de euro, sub tinta de 40 de milioane de euro comunicata anterior.
Compania, cu un numar de 371 de angajati, a inregistrat in 2007 pierderi de 3,66 milioane de lei (1 milion de euro), conform datelor de la Ministerul de Finante.
Consumer Product Network este detinuta de firmele cipriote Mavisano Trade Limited, cu un pachet de 70%, si B.T.R. Consulting Limited, potrivit informatiilor de la Registrul Comertului.
Unul dintre actionarii indirecti ai CPN este Michel Eid, fost membru al board-ului de directori non-executivi al grupului din industria farmaceutica A&D Pharma si actionar minoritar al acestuia.
Eid nu a putut fi contactat pana la inchiderea editiei pentru comentarii pe acest subiect.
Compania CPN a fost infiintata in 1995, iar pana in 2002 a fost o divizie a holdingului A&D Pharma, specializata pe distributia in farmacii a unor marci importate (precum Durex sau Urgo).
Odata cu desprinderea din grup, mai multi actionari ai A&D Pharma au iesit din aceasta afacere.
Piata bunurilor de larg consum (FMCG), estimata de compania de cercetare MEMRB la 23-25 mld. euro, este pe un trend ascendent, insa estimarile pentru acest an indica o diminuare a ritmului de crestere fata de perioada 2006-2007, pe fondul inrautatirii conditiilor economice.
Cele mai mari companii specializate pe distributia produselor din categoria FMCG - Interbrands, Top Brands Distribution, Astral Impex si Aquila Group - mizeaza in acest an pe continuarea trendului ascendent al vanzarilor.
Consumer Product Network s-a numarat in 2006 printre cele mai mari 15 companii specializate pe distributia bunurilor de larg consum in Romania, potrivit rezultatelor raportate de jucatori la Ministerul de Finante.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO