Companii

Fratii Micula dau cateva sute de mii de euro ca sa schimbe imaginea Burger si Servus

Fratii Micula dau cateva sute de mii de euro ca sa schimbe imaginea Burger si Servus

Viorel Micula, unul dintre proprietarii grupului European Drinks

06.09.2009, 16:37 109

Ioan si Viorel Micula, oamenii de afaceri care detin grupul European Drinks, au investit trei milioane de euro (valoare rate-card) pentru a schimba imaginea brandurilor Burger si Servus, cele mai importante marci din portofoliul de bere al grupului. Valoarea neta a acestei investitii este insa de ordinul sutelor de mii de euro, potrivit estimarilor ZF. "Impreuna cu departamentul de marketing al European Food - divizia Bere, am repozitionat marca Burger, care urca in zona mainstream, in vreme ce Servus se pozitioneaza clar in zona economy. Bugetele de lansare a celor doua marci sunt pe masura obiectivelor, Propaganda fiind implicata direct in administrarea bugetelor de productie si media. Valoarea bugetelor rate-card depaseste valoarea de 3.000.000 de euro", a declarat Adrian Tuluca, director al Propaganda, agentia de publicitate care a realizat repozitionarea celor doua branduri. Fratii Micula nu au putut fi contactati pentru informatii. In urma acestor schimbari, fratii Micula intentioneaza sa urce marca Burger de pe segmentul economic pe mainstream, devenind astfel un competitor direct pentru brandurile Timisoreana (Ursus Breweries), Bergenbier (InBev) si Golden Brau (Heineken Romania). Motivul pentru care cei doi oameni de afaceri din Oradea au decis sa investeasca anul acesta in brandul Burger poate fi faptul ca din 2007, an in care era cea mai vanduta bere din retail, Burger a pierdut cel putin trei pozitii in topul celor mai vandute beri, ca urmare a ofensivei companiilor multinationale care au pus la bataie bugete de promovare de zeci de milioane de euro. Potrivit companiei de cercetare Nielsen, Burger nu se mai afla in top cinci. Informatia este insa contestata de Ioan Micula, care sustine ca Burger ocupa in prezent locul patru in topul celor mai vandute branduri din retail din punctul de vedere al volumului vandut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO