Companii

Friesland Foods a stagnat la profit pe primul semestru

09.07.2007, 18:03 20

Friesland Foods, cel mai mare jucator de piata locala a lactatelor, a inregistrat in primul semestru al acestui an aceeasi valoare a profitului din perioada similara a anului 2006.
"Nu am inregistrat cresteri ale profitului comparativ cu anul trecut din cauza majorarii pretului la energie electrica si a cresterii cu aproximativ 10% a pretului la materia prima (n.r - lapte) in prima jumatate a anului comparativ cu 2006", a explicat Gerbrand de Boer, directorul general al Friesland Foods Romania.
El nu a comunicat insa valoarea profitului. Friesland a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri consolidata de 107,1 mil. euro, in crestere cu 17% fata de anul precedent, cand valoarea s-a ridicat la 91,1 mil. euro. Profitul pe 2006 nu a fost dat publicitatii. In 2006 compania a avut un profit de 9,4 milioane de euro.
Compania a realizat o cifra de afaceri consolidata de 63 mil. euro in prima jumatate a acestui an, in crestere cu 16% fata de aceeasi perioada din 2006. "Cele mai mari vanzari au fost inregistrate la iaurturi, branzeturi, lapte UHT si inghetata", a precizat Gerbrand de Boer.
El a adaugat ca, in prezent, strategia companiei vizeaza o crestere a produselor comercializate in retail, focusul nefiind pe vanzarile de produse semi-fabricate, precum laptele praf sau untul.
"In prezent, 40% din produsele noastre sunt comercializate prin intermediul lanturilor de magazine. Luand in considerare extinderea puternica a acestor magazine pe plan local, estimez ca in aproximativ patru ani acest procent va fi de cel putin 60%", a spus Gerbrand de Boer.
Ponderea cea mai mare in vanzarile companiei o au branzeturile, care asigura 25% din vanzari, urmate de produsele fermentate, cu o pondere de 20% din cifra de afaceri a companiei.
"Vanzarile deserturilor din branza proaspata, sub brandurile Milli si Dots, s-au triplat in prima parte a acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand sa detina in prezent aproximativ 6% din totalul businessului nostru", a afirmat directorul Friesland.
Printre produsele din portofoliul companiei cu cele mai mari cresteri in acest an se numara si inghetata Napoca, aceasta inregistrand un avans al vanzarilor de 40% in valoare, in primele cinci luni ale anului fata de perioada similara din 2006. Napolact (companie a Friesland Foods) estimeaza pentru acest an vanzari de peste 11 mil. euro pe segmentul inghetatei.
Friesland Foods Romania are programate pentru acest an investitii in valoare de 4-5 milioane de euro in modernizarea tehnologica si instalatii de protectie a mediului la unele dintre cele sase fabrici detinute in Romania.
Piata produselor lactate, pe care mai activeaza Danone, Hochland, La Dorna sau Albalact, a depasit valoarea de 800 mil. euro in 2006, pentru acest an estimandu-se trecerea pragului de un miliard de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO