Companii

Friesland Romania si-a potolit setea de achizitii

14.03.2005, 00:00 174


Grupul de firme Friesland Romania, care reuneste opt fabrici de produse lactate in Transilvania si Banat, a anuntat ca nu mai este interesat de noi achizitii pe piata romaneasca.


"Compania e foarte mare acum si preferam sa ne consolidam prezenta pe piata, fara a cauta noi achizitii", a declarat pentru ZF Transilvania Gerbrand De Boer, directorul general al Friesland Romania.


In prezent, din grup fac parte trei dintre cele mai mari societati din industria laptelui: Napolact, SCIL Mures si Friesland SA, care proceseaza anual 160 de milioane de litri de lapte.


Anul trecut, Friesland Romania Grup a inregistrat o cifra de afaceri de 71 de milioane de euro, cu 17% mai mare fata de 2003.


"Anul acesta asteptam o crestere in lei a cifrei de afaceri de 16%", a spus De Boer care a precizat ca in contextul economic actual, prognozele in moneda nationala sunt cele mai realiste.


"Va fi o crestere in volum, bazata in principal pe saltul vanzarilor la produsele proaspete, la branzeturi, dar si la inghetata", a subliniat oficialul Friesland Romania.



Unul dintre cele mai importante obiective in acest an vizeaza consolidarea pozitiei la nivel national.



Dupa ce anul trecut Friesland Romania a reusit sa-si dubleze vanzarile pe piata din Capitala, unde livreaza in prezent aproximativ 20% din productie, tinta pentru acest an ramane cresterea in afara "pietei mama".



"In mod traditional, produsele noastre se vand cel mai bine in Transilvania si Banat. Am dezvoltat insa o retea de distributie la nivel national tocmai pentru a creste in afara acestor zone. Expansiunea din domeniul retail-ului, in special prin prezenta multinationalelor in Transilvania si Banat, faciliteaza accesul competitorilor nostri in aceste zone. Romania devine astfel dintr-un conglomerat de piete regionale, o piata unica, pe care trebuie sa patrundem, acordand interes si pietelor pe care eram slab reprezentati inainte", explica De Boer.



Potrivit studiilor realizate de companie, pe piata produselor lactate, Friesland Romania detine o cota de 20%.



Pe segmentul produselor fermentate cel mai important competitor este Danone, insa De Boer subliniaza ca o parte insemnata a concurentei este reprezentata de cele peste 500 de fabrici mici care exista in tara, precum si de comerciantii de la sate. Potrivit oficialului Friesland, in Romania 80% din laptele comercializat nu este procesat.



Piata interna nu este singura vizata de strategiile pe termen lung ale grupului. Anul trecut exporturile au crescut cu 30% fata de 2003, principalele piete de desfacere fiind SUA si Orientul Mijlociu.



"Anul acesta, exporturile in SUA sunt in scadere datorita caderii dolarului, dar ne asteptam ca cele din Orientul Mijlociu sa creasca, in special datorita faptului ca Ungaria si Slovacia au intrat in Uniunea Europeana si au devenit prea scumpe pe piata, creand posibilitati pentru Romania si Bulgaria", a precizat De Boer.



Directorul general al Friesland Romania a mai anuntat ca, in acest an, grupul va incepe un proces de rebranding pentru produsele Milli, dar si o schimbare la nivel de prezentare pentru o serie de produse marca Napolact.



Anul trecut, Friesland Romania a alocat un buget de investitii de 2,7 milioane de euro, destinat in principal modernizarii capacitatilor de productie pentru respectarea normelor de calitate impuse de Uniunea Europeana.



"Ne-am concentrat in principal pe crearea unei linii de productie pentru batoanele Dots, pe cresterea capacitatilor de productie pentru inghetata la fabrica din Baciu, dar si pe o serie de investitii in punctele de colectare de lapte din Transilvania", a mai spus De Boer. In ceea ce priveste planurile de investitii pentru acest an, el a spus doar ca "vor fi mai mari.



"Avem in derulare o aplicatie Sapard pentru cateva dintre fabricile noastre si in functie de rezultatele acesteia ne vom grupa bugetul de investitii", a afirmat De Boer.



transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO