Companii

Fulga a dublat vanzarile Albalact, pana la 11 milioane de euro

06.04.2005, 19:51 49

Producatorul de lactate Albalact din Alba Iulia a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 11 milioane de euro, aproape dubla fata de cea din anul anterior, pe fondul lansarii unei campanii de promovare de 500.000 de euro (rate card) a unui nou brand: Fulga.

Acum, compania pregateste o majorare a capitalului social cu 2,5 milioane de euro pentru modernizarea si marirea capacitatii de productie.

"Cresterea vanzarilor a fost datorata investitiei in noul brand, dar si cresterii volumelor pentru celelalte produse", spune Raul Ciurtin, directorul general si actionarul majoritar al companiei.

Compania a avut un contract pentru repozitionarea pe piata cu firma de consultanta Brandient, fondata de Aneta Bogdan.
Albalact a avut anul trecut un profit net de aproape 650.000 de euro, dublu fata de cel din 2003.

"Toate produsele s-au vandut bine anul trecut, iar ultimii doi ani au insemnat o puternica revenire a Albalact. Din punct de vedere valoric, adica cifra de afaceri si profit, cred ca am trecut in fata producatorilor autohtoni independenti, neafiliati la multinationalele din domeniu", sustine Ciurtin.

Albalact intentioneaza sa-si majoreze capitalul social de la aproximativ 550.000 de euro (20,8 miliarde de lei) la peste 3 milioane de euro (117,9 miliarde de lei). Majorarea ar urma sa fie realizata prin emisiunea unui numar de peste 97 de milioane de actiuni, cu valoarea nominala de 1.000 de lei, in schimbul unui aport in numerar al actionarilor de 41,6 miliarde de lei si prin incorporarea rezervelor, in valoare de 55,5 miliarde de lei.

"Vrem sa modernizam si sa marim capacitatea actuala de productie. Piata lactatelor din Romania a devenit foarte competitiva, iar in 2007 cand vor aparea alti mari jucatori conditiile din piata vor fi dictate de UE", spune Ciurtin.

Potrivit lui Ciurtin, exista o serie de propuneri de investitii aferente acestui an, acestea urmand sa fie discutate in cadrul adunarii generale a actionarilor, care va avea loc la sfarsitul acestei luni. Ciurtin spune ca nu a primit pana acum nici o oferta din partea marilor jucatori din piata lactatelor care sunt sau care vor sa intre pe piata romaneasca.

"Nu am primit oferte de cumparare si oricum avem o oportunitate buna printr-o strategie proprie pe care avem garantia ca o putem dezvolta singuri. Nu intentionez nici sa preiau alti jucatori mai mici din piata, pentru ca deocamdata dezvoltarea noastra e axata pe fabrica noastra de la Alba Iulia", spune Ciurtin. Productia medie a fabricii este in prezent de 140.000 litri lapte zilnic. In ultimul an, au existat zvonuri privind intentia unor mari jucatori - Yoplait si Lactalis din Franta si Tnuva din Israel - de a intra pe piata romaneasca.

Romania a negociat cu UE o cota de lapte de 3,3 miliarde de litri din care insa numai 1,2 de miliarde de litri vor fi procesati in industria de profil. "Suntem o piata foarte atractiva pentru jucatorii din industria lactatelor, fiind descoperita pe segmentul de lapte. Din nefericire, necesarul de lapte pe piata este mai mare decat cantitatea care urmeaza sa fie procesata in industria de profil dupa momentul aderarii la UE. Statul ar trebui sa sprijine producatorii de lapte", sustine Ciurtin.

Compania a fost infiintata in anul 1990, iar in prezent Albalact are ca obiect principal de activitate colectarea si prelucrarea laptelui, precum si depozitarea, transportul, industrializarea si comercializarea laptelui si a produselor lactate.
Principalii jucatori pe piata lactatelor sunt grupul LaDorna, Danone, Friesland, Campina, Hochland.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO