Companii

Galerie comerciala de 5 mil. dolari langa Bucur Obor

18.12.2002, 00:00 44

Compania Dynatek Romamerica investeste cinci milioane de dolari in constructia unui complex comercial ce va fi situat pe soseaua Mihai Bravu din Bucuresti, in apropierea magazinului Bucur Obor, a declarat Ziarului Financiar Dan Toader, senior consultant in cadrul agentiei imobiliare Keops Consulting.
Constructia complexului, denumit Galeriile Spectrum, va fi finalizata in luna februarie, urmand ca deschiderea centrului sa fie facuta in prima zi a lunii martie.
Spectrum are o suprafata utila de 2.300 metri patrati.
Potrivit oficialului Keops, chiria medie in Galeriile Spectrum se situeaza in jurul nivelului de 30 de dolari/mp, iar printre viitorii chiriasi se numara Cristim, Helpnet, Pepo's, Kara, Mateo, Happy Face, VIP Fashion, NYF, NUF NUF, sau ALL.
Spectrum este o cladire de clasa A, cu structura finisata la exterior cu pereti cortina structurali. Alcatuita din doua corpuri de zece, respectiv patru niveluri, cladirea beneficiaza de multiple dotari si servicii, printre care interioare finisate, pardoseli din gresie si marmura, ascensor de mare viteza, aer conditionat, grupuri sanitare moderne, sistem de securitate si supraveghere video, centrala telefonica, servicii de paza si protectie, doua terase si parcare.
Complexul este construit de trei companii: W Design Technoem Rom&Ib Co. Ltd., Orion Invest si Dynatek Romamerica SA. Cea din urma este proprietara imobilului.
Analistii pietei imobiliare afirma ca activitatea de constructie a centrelor comerciale va inregistra o dezvoltare accentuata in anii urmatori, avand in vedere lipsa de spatii comerciale de calitate, atat in Bucuresti, cat mai ales in provincie.



Putine locatii pentru complexuri comerciale
Pe de alta parte, segmentul spatiilor comerciale al pietei imobiliare din Capitala inregistreaza o situatie paradoxala: exista capacitate de absorbtie din partea pietei, se gasesc suficiente surse de finantare pentru astfel de proiecte, marile lanturi comerciale au strategii clare de dezvoltare, insa nu exista locatii adecvate in care sa se dezvolte astfel de proiecte, se arata intr-un raport al companiei imobiliare Regatta.
"Explicatia este simpla: asa cum a fost gandita dezvoltarea urbanistica a marilor orase in perioada ultimilor 30 de ani, au fost create numeroase cartiere foarte populate, care depindeau de marile complexe de magazine sau de magazinul de cartier", spune Alexandru Nitescu, directorul departamentului Proiecte si Investitii din cadrul Regatta.
Dupa 1990, multe din centrele comerciale de cartier au fost inchise.
O modificare semnificativa se va produce doar in cazul dezvoltarilor rezidentiale noi care vor ingloba si spatii de consum (ca solutie pe termen lung) sau prin schimbarea destinatiei unor locatii industriale, anacronic ramase in interiorul orasului, in locatii comerciale, se mai arata in raportul citat.
Un exemplu ar fi modernizarea vechilor magazine universale de stat dupa privatizare, dupa modelul Unirea Shopping Center.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO