Compania britanica Gallaher, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria mondiala a tutunului, a anuntat o crestere de 34% a vanzarilor pe piata romaneasca, in 2005.
Compania nu precizeaza volumul si nici valoarea vanzarilor pe piata romaneasca. Potrivit site-ului Ministerului de Finante, Gallaher Romania a incheiat anul 2004 cu o cifra de afaceri de circa 1,8 mil. euro.
In timp ce cota de piata a companiei s-a redus anul trecut in mai multe state membre ale Uniunii Europene, in Romania ea a crescut de la 1% in 2004 la 3,2% la sfarsitul anului trecut, pe baza vanzarilor inregistrate de marcile St George, Ronson si LD.
Potrivit raportului anual al companiei britanice, evolutia negativa din statele UE a fost contracarata de cresterea preturilor si a volumelor din Irlanda, Cehia, Ungaria, Romania si Slovacia. Gallaher vinde pe piata romaneasca in segmentele medii si inferioare marcile Saint George, LD, Ronson, Stateline si Memphis, dar a lansat si o marca foarte scumpa: Sobranie. In 2004, grupul britanic a inceput productia la nivel local, in cadrul unei facilitati de productie amplasata in fosta fabrica de tigarete a unui alt producator de profil, Papastratos, preluat la nivel international de Philip Morris.
Spre deosebiere de marile multinationale care domina piata mondiala - JTI, BAT si Philip Morris - si care produc tigarete "american blend" (cu 60% tutun Virginia, 30% Burley si restul Oriental), Gallaher produce un tip de tigarete englezesti - blend Virginia - care urmaresc sa ocupe o nisa de piata.
Anul trecut, volumul total al vanzarilor Gallaher pe plan mondial s-a majorat fata de 2004 cu 3%, la 175,8 miliarde de unitati.
Piata romaneasca a tigaretelor are o valoare anuala de circa 1 mld. euro fiind dominata de companii precum Philip Morris, JTI si British American Tobacco (BAT), care isi impart peste 90% din piata valorica.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels