Companii

George Frincu, presedintele Vel Pitar: Reorganizarea interna a afectat marjele de profit

George Frincu, presedintele Vel Pitar: Reorganizarea interna a afectat marjele de profit

George Frincu, presedintele Consiliului de Administratie al Vel Pitar: Anul trecut a fost dificil din cauza reorganizarii interne si a conditiilor din piata. Am inregistrat atat o crestere a vanzarilor, cat si a preturilor produselor finite, cele din segmentul de morarit majorandu-se cu 60-70% in cea de-a doua jumatate a anului trecut, iar cele din panificatie cu 23%.

29.02.2008, 15:34 1382

Vel Pitar, unul dintre principalii producatori din piata locala de morarit si panificatie, vizeaza pentru anul acesta afaceri de 150 de milioane de euro si obtinerea unui profit operational de aproximativ 12 milioane de euro, in crestere cu 60% comparativ cu anul precedent, pe fondul investitiilor realizate in 2007.
"Profitul operational inregistrat anul trecut, de 7,5 mil. euro, a fost sub estimarile noastre initiale, deoarece in urma investitiilor realizate au existat costuri care nu au putut fi asimilate", a spus George Frincu, presedintele Consiliului de Administratie al Vel Pitar.
Profitul operational inregistrat anul trecut de Vel Pitar a depasit insa cu mult media normala intr-o industrie in care profiturile principalilor jucatori nu depaseau in urma cu doi ani 2 mil. euro.
"Estimarile noastre pentru anul acesta se bazeaza pe tendinta de crestere a vanzarilor inregistrata in ultimele luni din 2007, dar si pe investitiile finalizate in cel de-al treilea trimestru al anului trecut si ale caror rezultate vor putea fi observate in cursul acestui an", a explicat Frincu.
In 2007, producatorul de panificatie a realizat investitii de 19 mil. euro, acestea fiind directionate atat in construirea a doua noi mori in judetele Valcea si Iasi, cat si in achizitionarea unor noi linii de panificatie si in modernizarea sistemului logistic.
"Aceste investitii vor fi continuate in 2008, in prima parte a anului urmand a fi investite 9,8 milioane de euro, in timp ce in cel de-al doilea semestru compania va incepe un nou program investitional in valoare de 5,5 milioane de euro, care va fi finalizat in 2009", a mai spus George Frincu.
Anul trecut, Vel Pitar a inregistrat o cifra de afaceri de 130 de milioane de euro, in crestere cu peste 58% comparativ cu rezultatele obtinute in anul precedent, de 82,2 mil. euro, avansul fiind datorat atat cresterii vanzarilor, cat si majorarii preturilor materiilor prime si ale produselor finite. Potrivit reprezentantilor companiei, peste 50% din cifra de afaceri a grupului Vel Pitar a fost obtinuta din segmentul de panificatie.
"2007 a fost un an dificil atat din cauza reorganizarii noastre interne, cat si a conditiilor din piata. Am inregistrat atat o crestere a vanzarilor, cat si a preturilor produselor finite, cele din segmentul de morarit majorandu-se cu 60-70% in cea de-a doua jumatate a anului trecut, iar cele din panificatie cu 23%", a explicat el.
Frincu a preluat recent functia de presedinte al Consiliului de Administratie dupa ce a detinut mai multi ani functia de director general al companiei, el facand parte din managementul Vel Pitar inca din 1999. In prezent, functia de director general al Vel Pitar a fost preluata de Nicolae Serbanescu, care a ocupat pana de curand aceasta pozitie in cadrul fabricii Vel Pitar din Ramnicu Valcea.
Vel Pitar s-a divizat in prima parte a anului trecut in zece firme distincte. In urma acestei divizari, s-au infiintat doua companii care au activitati in industria de morarit, Sapte Spice si Moara Rahova, divizia de magazine VP Magassin, in timp ce Vel Pitar a preluat afacerile de productie din segmentul de panificatie, precum si distributia produselor finite.
Producatorul din panificatie opereaza 12 fabrici de paine in zece judete din tara si in Bucuresti. Principalele branduri comercializate de Vel Pitar pe piata locala sunt painea feliata French Toast, produsele ambalate French Rolls si ruladele Roll 4 Ever si Alma Dolce.
"Anul acesta vom aloca aproximativ 2,5 milioane de euro investitiilor in marketing, atat pentru promovarea produselor pe care le comercializam, cat si pentru promovarea companiei", a afirmat reprezentantul companiei.
Potrivit reprezentantilor companiei, Vel Pitar detine aproximativ 15% din piata de morarit si 9% din cea de panificatie, insa in localitatile in care detine fabrici, cota de piata variaza intre 35 si 70%.
"Vel Pitar detine in Bucuresti o cota de piata de 30-35%, aici fiind realizate aproximativ 30% din afacerile companiei", a spus Frincu. Aceasta inseamna ca producatorul a inregistrat anul trecut, numai din vanzarile din Bucuresti, aproximativ 40 mil. euro.
Vel Pitar este detinuta de fondul de investitii Broadhurst, care a aplicat la mai multe dintre societatile pe care le detine strategia de a scoate in afara companiilor activele care nu detin obiectul principal de activitate.
Fondul de investitii Broadhurst este administrat de compania New Century Holdings (NCH), care are o participatie de aproximativ 80% din toate cele zece firme rezultate in urma divizarii.
Pe o piata estimata la aproximativ 2 miliarde de euro, principalii competitori ai Vel Pitar sunt Titan Bucuresti, Boromir Ramnicu Valcea, Dobrogea Grup, Baneasa Bucuresti sau Pan Group Craiova.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO