Companii

Germanii de la Hornbach si Obi sparg gheata in retailul de bricolaj cu primele trei deschideri

16.03.2009, 16:11 163

Hornbach va deschide saptamana viitoare magazinul din Brasov care este prima sa unitate din afara Capitalei si a treia din retea. Magazinul are o suprafata de vanzare de 24.000 de metri patrati si este situat pe un teren achizitionat de companie in anul 2006. Investitia in aceasta unitate poate fi estimata la 20-30 mil. euro.

La randul sau, Obi, cel mai nou jucator din retailul local de bricolaj, va inaugura in aprilie doua magazine la Pitesti si Arad, prin investitii de circa 5 mil. euro in amenajarea fiecarui spatiu. Cele doua unitati sunt in spatii inchiriate.
Obi, divizie a grupului Tengelemann, opereaza in prezent doua unitati in orasele Bucuresti si in Oradea si vrea sa deschida in acest an alte cinci magazine. Retailerul si-a facut intrarea in Romania la finele lunii noiembrie a anului trecut. Reprezentantii companiei au anuntat la acea data ca Obi are resurse de 50 mil. euro pentru dezvoltarea unei retele de 10 magazine in Romania.
Cele mai mari retele de pe piata de profil sunt in prezent Praktiker, Bricostore si Dedeman. Acestea au anuntat si ele investitii in expansiune in acest an, cu un ritm de 3-5 unitati pe retea. Retelele internationale de magazine de bricolaj active in Romania planificau in 2008 finalizarea unor investitii cumulate de circa 250 mil. euro in extindere in acest an, in crestere fata de valoarea de 170 mil. euro realizata in perioada anterioara.
Astfel, cei sase retaileri internationali activi la nivel local ar putea deschide anul acesta intre 21-24 de magazine, fata de 16 cate au inaugurat in 2008, insa anumite proiecte ar putea fi amanate din cauza problemelor de finantare ale dezvoltatorilor imobiliari sau pentru a avea o abordare mai precauta a pietei care isi incetineste ritmul de dezvoltare.
Intensificarea competitiei pe piata, dar si dificultatile cu care se confrunta in prezent sectorul constructiilor si cel imobiliar din cauza lipsei de finantari pentru proiecte ar putea diminua avansul vanzarilor companiilor din retailul de bricolaj. Sectorul constructiilor a inregistrat o crestere de circa 19% a volumului de activitate in trimestrul al patrulea din 2008 fata de aceeasi perioada din anul anterior, potrivit datelor Institutului National de Statistica. Per ansamblul anului 2008, volumul lucrarilor de constructii in Romania s-a majorat cu 26% fata de 2007, sub ritmul inregistrat in perioada anterioara (2006-2007), de aproximativ 34%.
In Romania, piata de distributie a materialelor de constructii, in care este inclus si retailul de bricolaj, este estimata in prezent la 2-3 miliarde de euro, potrivit ultimelor date disponibile.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO