Companii

Gillette si-a propus o crestere cu 80% a aparatelor de ras de unica folosinta

24.05.2005, 19:18 84

Gillette Romånia, filiala producatorului american de aparate de ras, previzioneaza o crestere de 20% a vånzarilor totale pe anul 2005, påna la 25,5 milioane de dolari (19 mil. euro). Compania preconizeaza o crestere cu 80% a vånzarilor de aparate de ras de unica folosinta in mai-octombrie 2005 fata de aceeasi perioada a anului trecut.

a??Principalul factor care va influenta aceasta evolutie a vånzarilor va fi noua campanie publicitara Gillettea??, a spus Gabriela Ticu, trade marketing manager al Gillette Romånia.

Compania a inregistrat anul trecut o crestere cu 25% a vånzarilor totale fata de anul precent, påna la 21,3 milioane de dolari. Gillette a realizat in 2003 o cifra de afaceri de 17 milioane de dolari (15,7 mil. euro).

Compania a derulat o campanie similara si anul trecut, care a majorat vånzarile de aparate de ras Gillette cu 105%, pe perioada mai-noiembrie 2004, fata de aceeasi perioada a anului 2003. Ea a adaugat ca dublarea vånzarilor a fost determinata de asocierea aparatelor de ras cu fotbalul. La campaniile promotionale obisnuite, dotate cu premii in bani, sau excursii in strainatate, vånzarile au crescut numai cu circa 30%.

Compania asteapta si pentru perioada urmatoare o crestere cu 80-90% a vånzarilor de aparate de ras de unica folosinta si a spumei de ras, pe baza noii campanii. Conceptul va fi utilizat incepånd cu acest an si in Bulgaria, Ucraina si Orientul Mijlociu.

Compania Gillette Romånia este lider pe piata aparatelor de ras din Romånia, cu o cota de piata de 70%. Principalul competitor al aparatelor de ras Gillette pe piata romåneasca sunt produsele Bic (Franta).

Gillette Romånia face parte din grupul international Gillette, lider mondial in produse de ingrijire personala pentru barbati, categorie care include lame de ras, aparate de ras si alte produse aferente barbieritului. Gillette detine si produsele de ingrijire orala Oral-B, bateriile Duracell si aparatele electrice Braun.

Ticu a mai spus ca vånzarile produselor de ingrijire personala pentru barbati au inregistrat un trend pozitiv pe piata romåneasca, cåt si cele ale bateriilor Duracell, ale caror vånzari au crescut cu 51% in 2004 fata de nivelul inregistrat in 2003.

Compania Gillette a fost achizitionata la inceputul acestui an de catre grupul american Procter & Gamble. Tranzactia in valoare de 57 de miliarde de dolari (43,7 miliarde de euro) este cea mai mare achizitie dupa preluarea, in ianuarie 2004, de catre J.P. Morgan Chase a institutiei de credit Bank One, pentru 56,8 miliarde de dolari (43,5 miliarde de euro).

Gabriela Ticu a declarat ca cele doua firme functioneaza in continuare atåt pe piata romåneasca, cåt si la nivel international, ca entitati separate si ca Gillette nu a fost inca integrata in operatiunile Procter & Gamble.

lavinia.marin@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO