Companii

Golden Tulip: Vom ajunge la 12-14 hoteluri francizate in provincie

09.12.2005, 19:23 48

Compania hoteliera olandeza Golden Tulip se concentreaza asupra expansiunii retelei sale din Romania pe segmentul hotelier de business.

Golden Tulip, care opereaza deja patru hoteluri in Capitala, intentioneaza sa francizeze intre 12 si 14 hoteluri in provincie pana la sfarsitul anului 2006, a declarat Paul Marasoiu, director regional pentru Romania si Moldova al Golden Tulip Hotels, Inns & Resorts.

"Avem deja zece proiecte in evaluare, in orasele Brasov, Sibiu, Arad, Cluj-Napoca, Tulcea, Azuga, Bran si Suceava", spune Marasoiu. In aceste conditii, Golden Tulip va deveni cel mai mare lant hotelier din Romania.

"Extinderea francizei Golden Tulip si in provincie reprezinta o componenta fireasca a programului de dezvoltare al lantului si este, de altfel, caracteristica tuturor francizorilor prezenti in Romania - Golden Tulip, Best Western, Cendant/Ramada", a precizat reprezentantul Golden Tulip. In cazul special al Golden Tulip, a continuat el, dupa intrarea puternica pe piata Bucurestiului cu francizarea a patru proprietati intr-un singur an, exista interes declarat si toate demersurile initiate pentru extinderea francizei Golden Tulip la scara nationala, incepand cu centrele urbane mari si zonele turistice cu potential de crestere.

Alte lanturi prezente in provincie sunt Best Western (cu sase hoteluri), Accor (cu un hotel in Constanta) si NH Hoteles (cu un hotel in Timisoara).

"Poate in 2007, in masura in care observam ca exista o oportunitate intr-o arie geografica corespunzatoare, am putea sa mai francizam o locatie in Bucuresti", a mai spus Marasoiu.

Golden Tulip are deja patru hoteluri francizate in Bucuresti, dintre care ultimul, Tulip Inn Bucharest City, nu este operational inca.

Pentru acesta, Marasoiu spune ca se asteapta la un grad mediu de ocupare de cel putin 60%, in primul an de functionare. Celelalte hoteluri afliate au obtinut grade de ocupare de peste 50% fiecare (Golden Tulip Sky Gate a avut peste 75%, Golden Tulip Bucharest - Victoria Tour in jur de 80%, iar Golden Tulip Times, deschis in luna august a acestui an - aproape 60%). Pentru Golden Tulip Sky Gate, Marasoiu estimeaza o cifra de afaceri de 2,5 milioane de euro pentru anul 2005.

Piata hoteliera pe segmentului business a fost foarte prolifica anul acesta, mai multe lanturi internationale intrand in Romania cu cel putin un hotel, in timp ce altele s-au extins.

NH Hotels opereaza un hotel in Bucuresti si unul in Timisoara, Accor are un hotel Ibis in Constanta si a mai deschis unul in Bucuresti.

Accor a decis si sa isi deschida propriul hotel, Novotel, care va reprezenta o investitie totala de circa 33 de milioane de euro. Reprezentantul Golden Tulip spune ca lantul olandez nu se gandeste la o miscare asemanatoare in Romania. "Golden Tulip este, cu precadere, un lant de franciza", a declarat acesta.

Potrivit analistilor din industria turismului, investitiile din industria hoteliera din Romania ar putea depasi in acest an nivelul de 420 mil. euro, in conditiile in care proiectele din 2004 au totalizat circa 390 mil. euro, mai mult de jumatate din lucrari reprezentand modernizari ale unor unitati de cazare mai vechi.

In acest moment, veniturile obtinute de industria hoteliera din Romania au o pondere foarte mica in Produsul Intern Brut, sub alte state din regiune.

Turismul este cotat ca unul din sectoarele cu mare potential de dezvoltare in anii urmatori.

Capacitatea spatiilor hoteliere si de reuniuni va creste progresiv in urmatorii ani, cu marje cuprinse intre 2 si 4% anual, conform unor studii efectuate de compania de consultanta hoteliera Peacock Management Consulting, condusa de Paul Marasoiu. In acelasi timp, acestea releva faptul ca, in urmatorii 9 ani, Bucurestiul va ajunge de la cca 4.800 spatii cazare la aproape 9.000, investitiile de mare anvergura urmand a fi initiate incepand din 2006.

Pe de alta parte, jucatorii spun ca, desi piata hoteliara destinata turismului in scop de afaceri este in continua crestere, lipsa spatii destinate conferintelor este un impediment in calea organizarii de evenimente business de mare anvergura. Totusi, hotelierii au inteles aceasta nevoie si au inceput investitii importante in sali de conferinta (Howard Johnson, de exemplu, a investit aproape un milion de euro in acest scop).

Pe plan mondial, Golden Tulip detine 251 de hoteluri in 37 de tari. Compania a incheiat un parteneriat anul acesta cu grupul australian Tourism Hotels&Leisure (THL), in urma caruia THL va prelua 30% din capitalul social al Golden Tulip, iar lantul olandez va detine 19,9% in cadrul THL.

Dupa aceasta miscare, noua entitate va deveni numarul 11 la nivel mondial in ceea ce priveste numarul de hoteluri operate in sistem de franciza sau de management. Numarul locatiilor de cazare se va ridica la 534, din 45 de tari.

In portofoliul THL sunt incluse lanturile Pacific International Hotels (cu 21 de hoteluri in Australia, Thailanda si China), Pensione Hotels si Plaza Hotels (cu 30 de hoteluri, in special in Australia). andreea.groenendijk@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO