Companii

Goodyear Dunlop si-a dublat afacerile

16.03.2005, 00:00 184


Goodyear Dunlop Tires Romania, importatorul si distribuitorul pe piata locala al producatorului de anvelope american Goodyear, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de doua ori mai mare in Romania.


"Anul trecut ne-am dublat vanzarile si am ajuns la o cota de o treime din piata de anvelope", spune Rodrigo Mascarenhas, director general Goodyear pentru Europa Centrala si de Est.


Potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finantelor, compania Goodyear Dunlop Tires Romania a realizat in anul 2003, primul an de functionare oficiala, o cifra de afaceri de peste 11,5 milioane de euro si un profit net de peste 600.000 de euro.


"Anul acesta vom mari vanzarile cu aproximativ 30%", adauga Octavian Velcan, director de tara pentru Romania al Goodyear.


El spune ca ritmul de crestere al companiei a fost in ultimii ani superior ritmului de crestere al pietei romanesti de anvelope, estimat la aproximativ 7%.


La baza cresterii Goodyear in Romania au stat, potrivit reprezentantilor producatorului american, segmentele mai putin dezvoltate ale pietei locale, precum cel de anvelope de iarna, cel de anvelope destinate automobilelor cu tractiune integrala sau al celor de inalta performanta.



Piata de anvelope de iarna a crescut anul trecut, potrivit reprezentantilor Goodyear Romania, cu aproximativ 50%, in timp ce in cazul anvelopelor de inalta performanta piata se dubleaza de la an la an.



"Sigur ca baza de pornire este mica, dar trendul este de crestere puternica in aceste segmente", apreciaza Razvan Bosomoiu, director de marketing Goodyear pentru Romania. Pe piata romaneasca de anvelope, estimata la aproximativ doua milioane de unitati, segmentul mediu si superior reprezinta mai putin de un sfert din piata.



Numarul mare de masini vechi din parcul national, unde peste doua treimi din total sunt reprezentate de marca Dacia, face ca anvelopele din categoria inferioara sa domine piata.



Analistii estimeaza insa ca dupa cresterea numarului de masini vandute pe piata locala in ultimii ani este de asteptat o crestere a numarului de anvelope, mai ales din categoriile medie si superioara.



"Este in general o intarziere intre cresterea pietei auto si a celei de anvelope, insa am vazut multe cazuri in care cei care isi cumpara o masina din import, care costa cel putin 13.00-14.000 de euro, isi cumpara de la bun inceput si un set de anvelope pentru iarna", adauga Bosomoiu.



Goodyear este printre putinii jucatori internationali de anvergura de pe piata de anvelope care nu sunt prezenti cu activitati de productie in Romania.



Michelin si Continental detin deja capacitati de productie, iar Pirelli a anuntat demararea unei investitii intr-o fabrica in Romania.



"Noi am fost printre primii producatori care au mizat pe potentialul Europei Centrale si de Est si avem deja capacitati de productie in Polonia si Slovacia", completeaza Velcan. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO