Companii

Goodyear: Toti jucatorii vor profita de cresterea pietei auto

07.04.2008, 14:46 38

Ovidiu Balan, noul director general al Goodyear Dunlop Tires Romania, companie care ruleaza afaceri de peste 35 mil. euro anual, spune ca distribuitorii de anvelope vor avea rezultate pozitive in continuare datorita boom-ului inregistrat de piata auto.
"Si noi si ceilalti jucatori din piata vom putea profita de faptul ca numarul masinilor importate in Romania in 2007 a crescut cu aproape 50% si de faptul ca s-au vandut aproape 111.000 de masini produse intern. Cred ca vom avea de castigat de pe urma acestor lucruri in circa 3 ani", spune Balan, care este noul director general de la 1 martie, dupa ce Octavian Velcan a fost numit in functia de director pe regiunea Orientului Mijlociu, cu sediul in Dubai.
In ultimii 2-3 ani, piata de anvelope din Romania a crescut in volum cu circa 5-7% anual. Reprezentantul Goodyear estimeaza ca aceasta tendinta generala a vanzarilor se va mentine si in acest an. "Anul trecut, noi am avut un ritm de crestere situat undeva intre 7% si 10%. Nu stiu daca vom putea depasi avansul din 2007 si in acest an", afirma Balan.
Oficialul Goodyear apreciaza ca piata de anvelope second-hand se afla in continua scadere. "La nivelul lui 2005, 20% dintre anvelopele de pe piata erau second-hand. Cred ca acum acest procent se apropie de 0 din cauza disparitiei depozitelor de anvelope second-hand. Acest tip de anvelope va fi inlocuit de marcile no-name din Asia", subliniaza el.
Balan, in varsta de 40 de ani, si-a inceput activitatea in cadrul companiei in urma cu circa 7 ani, ca brand coordinator la biroul de reprezentanta Goodyear Luxembourg Tires. Inaintea numirii in functia de general sales director pe Romania si Bulgaria el a ocupat pozitia de sales manager consumer tires in cadrul filialei din Romania vreme de peste 4 ani.
"Am intrat in vanzari in 1992 si pana m-am angajat in Goodyear, in 2000, am trecut prin toate pozitiile existente in vanzari. Printre altele, am fost agent de vanzare, product manager si director national de vanzari la o firma de FMCG" spune el.
Goodyear mizeaza in 2008 pe o echilibrare a vanzarilor intre segmentul de buget si cel premium. "Spre deosebire de anul trecut, in 2008 noi speram sa echilibram balanta de vanzari intre marcile premium si cele de buget. Daca ar fi sa excludem segmentul mediu al anvelopelor, in 2007, 60% dintre vanzarile noastre au fost reprezentate de anvelopele de buget, iar restul de anvelope premium. In acest an, ideal ar fi ca procentele de vanzare pe segmentele de cost sa se inverseze", afirma Balan.
Distribuitorul de anvelope spera sa-si creasca vanzarile pe segmentul premium pe fondul mixului de branduri din parcurile auto. La nivelul anului 2007, piata de anvelope din Romania a fost estimata la doua milioane de unitati, din care 1,2 milioane de unitati au fost anvelope din segmentul de buget, 200.000 din segmentul mediu si 400.000 de unitati din segmentul premium.
Balan estimeaza ca la vanzarile de anvelope de buget vor ramane la putere, la nivelul pietei, pentru inca 2-3 ani.
Goodyear Dunlop Romania deruleaza pe piata locala doar activitati de import si retail, principalii sai competitori, producatorii Continental, Michelin si Pirelli, detinand si facilitati de productie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO