Companii

Grupul Carrefour a raportat profit peste estimările analiştilor pentru 2013

Grupul Carrefour a raportat profit peste estimările...

Autor: Vlad Popescu

05.03.2014, 11:31 709

Rezultatul grupului depăşeşte estimările analiştilor, care anticipau potrivit Bloomberg un profit operaţional de 2,2 miliarde euro. În 2012, Carrefour a înregistrat un profit operaţional de 2,12 miliarde euro.

Luând în calcul şi variaţia ratelor de schimb valutar, creşterea profitului Carrefour a fost de 5,3% în 2013, potrivit unui comunicat transmis de grup.

Carrefour se concentrează pe operaţiunile din Europa, America Latină şi China, după ce şi-a restrâns operaţiunile de pe pieţele cu perspective slabe de creştere.

Compania şi-a revigorat afacerile din Franţa prin menţinerea unor preţuri scăzute la alimente, ajustarea gamei de produse prezentate la raft şi dezvoltarea unui sistem prin care clienţii pot comanda pe internet produsele de care au nevoie, cu o reţea de puncte de unde pot fi ridicate comenzile.

Grupul francez a anunţat în luna februarie că ar putea lista la bursă operaţiunile din Brazilia, pentru a finanţa extinderea de pe această piaţă.

În 2014, una dintre priorităţile companiei este un plan de investiţii de până la 2,5 miliarde euro destinat accelerării campaniei de reamenajare a magazinelor şi de extindere a formatelor alternative.

Vânzările Carrefour, fără TVA, au crescut anul trecut cu 2% la cursuri valutare constante, la 74,88 miliarde euro.

Pe piaţa franceză, vânzările grupului au urcat cu 1% în bază organică, excluzând efectul variaţiei preţurilor la carburanţi, în principal datorită magazinelor de proximitate.

În luna decembrie, compania a preluat de la grupul Klepierre 127 de centre comerciale situate în Europa, asigurând astfel un control mai strict al spaţiilor din jurul hipermarketurilor de pe piaţa franceză.

Acţiunile Carrefour au închis marţi la Paris în urcare cu 2,7%, la 26,66 euro, dar afişează un declin de 7,5% faţă de începutul acestui an.

Grupul francez este unul dintre cei mai mari retaileri din România, prezent pe piaţă cu 163 de magazine - 25 hipermarketuri Carrefour, 78 supermarketuri Market, 59 magazine de proximitate Express şi un magazin online. Retailerul a avut în 2012, în România, vânzări totale de 986 milioane euro fără TVA, în creştere cu 3% faţă de 2011, şi un profit de 23 milioane euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO