Companii

Gyuri Eperjessy, director de marketing Alexandrion: Dupa criza, aceeasi felie se va imparti la mai putini jucatori

Gyuri Eperjessy, director de marketing Alexandrion: Dupa criza, aceeasi felie se va imparti la mai putini jucatori

Gyuri Eperjessy, directorul de marketing al Alexandrion Group Romania: Informatia digitala ne inconjoara viata de zi cu zi, incepand cu o simpla comanda de mancare ajungand pana la planuirea vacantei. Ne influenteaza din ce in ce mai mult orice decizie de cumparare

15.07.2009, 11:16 334

Alexandrion Group Romania, producatorul brandurilor de bauturi alcoolice Alexandrion si Kreskova, are in acest an un buget de marketing de 5 milioane de euro, valoare neta, potrivit datelor comunicate de companie, pentru a mentine cotele de piata detinute de principalele branduri din portofoliu.
Peste jumatate din aceasta suma va fi investita in brandul Alexandrion.
Cu toate ca bugetul de marketing al producatorului este cu 10% mai mic decat cel din anul precedent, acesta este semnificativ in industria locala a productiei de bauturi alcoolice in care primii cinci jucatori ruleaza afaceri anuale intre 30 si 50 de milioane de euro.
„Noi vedem criza ca pe o oportunitate. Daca in industria berii sau a tigarilor sunt in acest moment trei-patru jucatori, in industria bauturilor alcoolice sunt peste 50 de jucatori. Dupa ce se va termina criza, in urmatorii ani, aceeasi felie se va imparti la mai putini competitori. De aceea am decis sa continuam investitiile in marketing", a declarat Gyuri Eperjessy, directorul de marketing al Alexandrion Group Romania.
El a adaugat ca principalele branduri catre care va fi directionat bugetul de marketing sunt brandy-ul Alexandrion, brandurile de vodca Kreskova, Alexander si whisky-ul Red Bowler.
Producatorul de bauturi alcoolice intentioneaza sa demareze in cea de-a doua jumatate a acestui an promovarea ATL (n. red. - above the line: tv, radio, print, outdoor), dupa ce in primul semestru Alexandrion Group a realizat numai promotii BTL (below the line- publicitate neconventionala), prin evenimente sau promotii la raft.
In industria bauturilor alcoolice sezonul de varf al vanzarilor il reprezinta perioada toamna-iarna, acesta fiind unul dintre principalele motive pentru care Alexandrion Group intentioneaza sa investeasca in publicitate mai mult in cea de-a doua jumatate a acestui an.
Tot atunci, Alexandrion va lansa pe plan local doua noi branduri de whisky, Highland Peak si Hogs, marci care impreuna cu Red Bowler sunt produse de compania scotiana William Grant in parteneriat cu grupul Alexandrion. Cel mai important brand din portofoliul William Grant, whisky-ul Grant's este prezent pe piata locala de mai multi ani, fiind comercializat de unul dintre principalii importatori locali, Cristalex.
„La whisky va incetini cresterea accelerata pe care a avut-o pana acum. Segmentul de whisky are o pondere mica in piata de bauturi alcoolice, care va fi in 2009 la nivelul anului trecut sau va creste. In conditiile actuale ale mediului economic, cred ca la finalul acestui an vom avea 5% din piata", estimeaza Eperjessy.
Cu doar cateva luni in urma reprezentantii Alexandrion Grup declarau ca brandul Red Bowler detine deja 3% din piata de whisky. Tot atunci, reprezentantii companiei sustineau ca doresc ca in cinci ani sa detina 15% din piata locala de whisky.
Directorul de marketing al Alexandrion Group Romania sustine de asemenea ca pe viitor compania intentioneaza sa acorde o atentie mai mare mediului online si sa investeasca mai mult in acest domeniu.
„Traim in secolul XXI, iar informatia digitala ne inconjoara viata de zi cu zi, incepand cu o simpla comanda de mancare ajungand pana la planuirea vacantei. Ne influenteaza din ce in ce mai mult orice decizie de cumparare", explica el decizia de a folosi mai mult acest canal de comunicare, fara a spune insa ce procent va fi alocat acestui segment. Divizia de bauturi alcoolice a grupului Alexandrion detine in prezent intre 23 si 25% din piata locala, potrivit informatiilor oferite de companie.
Brandul cel mai vandut din portofoliu, Alexandrion, acopera 21% din vanzarile in volum ale pietei de brandy, estimata de reprezentantii companiei la aproximativ 200 de milioane de euro. Acesta este cel mai mare segment din industria locala a bauturilor alcoolice.
„Pentru anul acesta luam in calcul ingustarea unor segmente de piata. De aceea, ne asteptam ca la finalul anului 2009 sa detinem acelasi cote de piata, dar dintr-o industrie mai mica", spune directorul de marketing al Alexandrion Group Romania. Divizia de bauturi alcoolice a grupului Alexandrion a finalizat anul trecut cu afaceri nete de 158 de milioane de lei (42,9 milioane de euro), in crestere cu 46% in lei si peste 38% in euro, fiind unul dintre primii cinci producatori locali de bauturi alcoolice.
Alexandrion Group, companie controlata de omul de afaceri Nawaf Salameh, este prezent pe piata din Romania din 1994, avand activitati in majoritatea sectoarelor economice.
Principalii competitori ai Alexandrion Group Romania sunt atat producatorii locali Prodal '94 si Scandic Distilleries, cat si importatorii Cristalex, Pernod Ricard Romania si Sollers PPD.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO