Companii

Halewood se aşteaptă la un consum de vin în scădere cu 15%

Autor: Ioana David

21.09.2010, 23:42 49

Halewood, unul dintre principalii jucători de pe piaţa locală avinului, estimează în această iarnă o scădere a consumului de vincu 10-15% raportat la intervalul similar din 2009.
În mod tradiţional, lunile de iarnă sunt cele mai bune în industriavinului, iar din septembrie până în decembrie se fac jumătate dinrulajele anuale. Majoritatea jucătorilor se aşteaptă ca la nivelulîntregului an 2010 să existe o scădere a consumului de vin pefondul diminuării puterii de cumpărare.

Estimările pesimiste ale Halewood vin în condiţiile în care înprimele opt luni ale anului vânzărie companiei s-au majorat cu 3,4%până la aproape 21 mil. lei (5 mil. euro). Exporturile generează35% din vânzări, iar cele mai importante state sunt Germania,Estonia, Marea Britanie, Letonia, China.
"La export primele trei produse ca vânzări sunt Dreamer LateHarvest Cabernet Sauvignon, Dreamer Late Harvest Chardonny şi LaCitadella Pinot Grigio", a spus Dan Muntean, director generalCramele Halewood.

Halewood este unul dintre cei mai mari exportatori locali de vin,iar anul trecut livrările externe ale companiei pe pieţele dinstatele baltice au fost puternic afectate de căderea acestora. Careacţie, compania a decis să intre în SUA şi împreună cu alte firmea pus la punct un proiect comun de promovare de 2,5 mil. euro,finanţat cu bani de la Uniunea Europeană, de la Guvern şi fonduriproprii ale companiilor implicate.
În ceea ce priveşte recolta din acest an, producătorii de vin spuncă se aşteaptă să fie mai slabă cantitativ. Halewood deţineaproximativ 400 de hectare de viţă-de-vie în Dealu Mare,Transilvania şi Murfatlar.

"Recolta din acest an în Dealu Mare a fost calitativ foarte bună şicantitativ mică, iar în Sebeş, Cernavodă - Murfatlar ea a fostcalitativ bună, iar cantitativ mare. În Dealu Mare culesul aînceput pe 30 august în plantaţiile de Pinot Noir, iar în restulzonelor am început după 15 septembrie. Între 40 şi 50 de persoanepe zi pe zonă lucrează la cules", a adăugat Muntean.
Halewood deţine cinci magazine proprii de vin, în Ploieşti,Târgovişte, Breaza, Azuga şi Urlaţi, şi două crame turistice:Conacul Urlăţeanu şi Pivniţele Rhein Azuga.
"În următoarele 8 luni intenţionăm să mai deschidem încă patrumagazine proprii de vinuri la Bucureşti, Braşov şi Timişoara şiîncă zece până în 2013", a explicat şeful Halewood.
Compania nu este prima din industria vinului care anunţă planuri deextindere a reţelei de magazine. Pe piaţa vinului, de aproximativ400 mil. euro, concurenţii Halewood sunt Murfatlar, Vincon,Cotnari, Recaş, Tohani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO