Companii

Halmagianu, Audi: Importurile second-hand pot injumatati cresterea pietei de masini premium

Halmagianu, Audi: Importurile second-hand pot injumatati cresterea pietei de masini premium

Primul model cu motorizare Euro 5 care va fi comercializat pe piata locala va fi noul Audi A6 facelift

08.10.2008, 19:22 62

"Primul model cu motorizare Euro 5 care va fi comercializat pe piata locala va fi noul Audi A6 facelift, care va fi lansat pe piata locala in toamna acestui an. Motorizarile respective in prezent sunt incadrate in standardul Euro 4 plus si sunt in curs de omologare la Registrul Auto Roman pentru a primi indicativul Euro 5", a declarat Mihai Halmagianu, directorul de marca pentru Audi din cadrul Porsche Romania, cel mai mare importator de pe piata locala, care a inregistrat in 2007 afaceri de peste 1 miliard de euro.

Primele modele care vor respecta normele Euro 5 sunt A3, A4, A6 si SUV-urile Q5 si Q7.
In primele opt luni ale anului vanzarile Audi s-au apreciat cu aproape 10%, la un volum de 2.012 unitati, in conditiile in care obiectivul pe acest an este de 2.900 de unitati, ceea ce implica o crestere de 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"In primele opt luni cota Audi din piata premium a fost de 35,5%, la un volum de 2.012 unitati, cota pe care dorim sa ne-o pastram pana la finele anului", a spus Halmagianu.
Cel mai bine vandut model in primele opt luni a fost noul A4, cu 919 unitati, cu un obiectiv de 1.150 de masini, urmat de SUV-ul Q7 cu 317 unitati.
In ceea ce priveste modelul sport R8, realizat pe o platforma tehnica de Lamborghini Gallardo, acesta are un obiectiv de 20 de unitati, 15 dintre acestea fiind deja livrate in primele opt luni.
"Targetul fixat in acest an pentru Audi R8 este de 20 de unitati, timpul de asteptare pentru o comanda fiind de 10 saptamani, dar clientul poate opta si pentru un model din stoc, acesta fiind de aproximativ sase unitati", a subliniat directorul de marca.
In ceea ce priveste inmatricularile, in primele opt luni s-au inscris in circulatie 2.234 de autoturisme Audi noi si 9.860 de modele second-hand, potrivit statisticilor Ministerului de Interne. In comparatie, BMW a inregistrat in aceeasi perioada 2.244 de masini noi inmatriculate si 10.405 second-hand.
"In intervalul ianuarie-august s-au importat 1.300 de automobile marca Audi, a caror vechime este de mai putin 1 an. Peste 77% din modelele Audi importate la mana a doua provin din Germania", a spus directorul de marca din cadrul Porsche Romania.
Importurile de second-hand, declansate de modificarea taxei de prima inmatriculare la 1 iulie anul acesta, ar putea afecta semnificativ si segmentul premium si nu numai pe cel de "10.000 de euro", din care face parte Dacia Logan, in timp ce criza financiara din Vest nu ar trebui sa afecteze vanzarile masinilor premium de pe piata locala.
"Piata premium din Romania a fost mai putin afectata de criza financiara din Europa de Vest. Trendul prezent pe piata este de incetinire a ritmului de crestere, dar fata de 2007 se estimeaza o crestere de aproximativ 20%. Avand in vedere importurile de masini la mana a doua, in acest an este posibila chiar si o incetinire a ritmului la o singura cifra a pietei premium din Romania", a subliniat Halmagianu.
Pretul mediu al unui Audi s-a mentinut in 2008 la un nivel similar cu cel din 2007, variatia fiind mai mica de 2%, acesta fiind de aproximativ 40.000 de euro, potrivit statisticilor Porsche Romania, ceea ce va determina o cifra de afaceri de peste 116 milioane de euro pentru marca germana pe piata locala. Spre comparatie, modelele BMW comercializate in Romania au un pret mediu de aproximativ 40.000 de euro, potrivit oficialilor Automobile Bavaria, cel mai mare dealer al marcii, in timp ce autoturismele Mercedes-Benz au un pret de aproximativ 38.000 de euro.
Potrivit directorului de marca al Audi, aproximativ 30% dintre masinile comercializate sunt personalizate de catre clienti, pe baza de comanda, in timp ce 70% sunt livrate din stoc, acestea fiind configurate de catre dealer. Anual Audi investeste 0,5 mil. euro in programe de training, scolarizari de personal, cheltuieli suportate de intreaga organizatie a companiei.
"Pentru noul Q5 intregul departament de vanzari, care include si consilieri de service, pleaca la scolarizare in strainatate. Pentru modelele noi trainingul intotdeauna se face la fabrica. Costurile totale implicate de programele de training sunt de aproximativ 500.000 de euro", a spus Halmagianu.
Reteaua de dealeri a Audi pe piata locala s-a extins in 2008 pana la inceputul lunii octombrie cu patru noi dealership-uri, in Brasov, Galati, Pitesti, Bucuresti, pana la finele anului urmand a fi finalizate concesiunile din Constanta si Iasi.
"Investitia medie intr-un dealer Audi este in medie cuprinsa intre 3,5 si 4 milioane de euro, care include si terenul. Anul viitor sunt in plan deschiderea a trei noi dealeri, in Craiova, Timisoara si Bucuresti, cel din urma fiind o investitie a Porsche Inter Auto si va reprezenta noul concesionar destinat marcilor de lux ale Porsche Romania, Audi, Porsche, Bentley si Lamborghini", a spus Mihai Halmagianu, care a subliniat ca se urmareste crearea de dealeri exclusivi, care sa comercializeze numai marca Audi.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO