Companii

Henkel: Daca va scadea drastic consumul, vom renunta la constructia fabricii de adezivi

Henkel: Daca va scadea drastic consumul, vom renunta la constructia fabricii de adezivi

Andrei Dumitrescu, directorul de vanzari si marketing al Diviziei de Adezivi a Henkel Romania: Deocamdata planul de investitii decurge normal, insa daca cererea de materiale de constructii va stagna, ne vom adapta la conditiile pietei si luam in considerare renuntarea la constructia fabricii din zona Moldovei. Acesta ar fi insa cel mai rau scenariu.

14.10.2008, 16:35 93

Henkel Romania, divizia locala a grupului german Henkel, estimeaza pentru anul viitor o scadere a ritmului de crestere pentru consumul de materiale de constructii, situatie care ar putea conduce la renuntarea constructiei unei fabrici de adezivi in zona Moldovei, investitie care se ridica la circa 10 milioane de euro.

Consumul de materiale de constructii s-ar putea reduce incepand cu anul viitor, in cazul in care blocajul de pe piata imobiliara va continua. Din cauza inaspririi conditiilor de creditare, numarul tranzactiilor cu locuinte a scazut, iar investitorii sunt deocamdata in stand-by.
"Deocamdata planul de investitii decurge normal, insa daca cererea de materiale de constructii va stagna, ne vom adapta la conditiile pietei si luam in considerare renuntarea la constructia fabricii din zona Moldovei. Acesta ar fi insa cel mai rau scenariu", a declarat pentru ZF Andrei Dumitrescu, directorul de vanzari si marketing al Diviziei de Adezivi a Henkel Romania. Potrivit lui, negocierile pentru achizitia terenului pe care va fi situata viitoarea fabrica din zona Moldovei vor fi finalizate pana la sfarsitul lunii, urmand ca la finele anului sa fie luata decizia de constructie. Compania are in prezent doua fabrici de adezivi la Bucuresti (cea mai mare din cadrul grupului) si la Campia-Turzii, care au o productie totala de peste 450.000 de tone. Unitatea din zona de nord-est a tarii, cel mai probabil langa Piatra-Neamt, va avea o capacitate de 250.000 de tone anual.
"Exista o cerere potentiala foarte mare atat din partea sectorului de renovari, cat si pentru constructiile noi, insa aceasta cerere nu este solvabila", explica Dumitrescu.
Divizia de adezivi a Henkel Romania estimeaza pentru anul acesta o crestere a vanzarilor de 33%, pana la circa 90 de milioane de euro, sub nivelul de 40% estimat la inceputul anului. "Capacitatile de productie actuale ne permit sa acoperim cererea actuala si sa atingem o crestere de 33% a cifrei de afaceri. Anul viitor se va reduce ritmul de dezvoltare a pietei de materiale de constructii, dar nu putem estima inca care va fi procentul de crestere", afirma Dumitrescu.
Potrivit datelor proprii, Henkel are o cota de piata de 44% din punct de vedere valoric si de circa 40% raportat la volum. Cea mai mare pondere in vanzarile Henkel este detinuta de clientii individuali, urmata de vanzarile pe segmentul B2B care genereaza 30% din cifra de afaceri, strategia companiei fiind de crestere pe acest segment care asigura majorarea volumului de vanzari si dezvoltarea imaginii brandurilor companiei.
Activitatea Henkel Romania este impartita in trei divizii, respectiv adezivi-tehnologii, detergenti si produse pentru curatat si produse cosmetice. Vanzarile ultimelor doua sunt asigurate prin importuri.
Henkel Romania a fost infiintata in 1994, ca filiala a companiei Henkel Austria, devenita, in 1998, Henkel CEE. Henkel CEE reuneste operatiunile din 30 de tari. Henkel Romania a fuzionat prin absorbtie la sfarsitul anului trecut cu Henkel Bautechnik, divizia producatoare de materiale de constructii.
Grupul Henkel a raportat pentru primul semestru o scadere de 41% a profitului net, la 165 mil. euro, in principal din cauza costurilor de restructurare si a rezultatelor pe plan investitional si un avans al vanzarilor de 4,6%, la 6,83 mld. euro.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO