Companii

I-a plăcut să călătorească şi acum vinde vacanţe cu un preţ mediu de 2.500 €, dar încă aşteaptă profitul

I-a plăcut să călătorească şi acum vinde vacanţe...

Autor: Corina Mirea

27.05.2013, 16:21 2703
Andreia Paraschiv, o tânără antre­pre­noare de 28 de ani din Cluj, a pus în 2011 bazele unei agenţii de turism care a „costat“ circa 15.000 de euro. Pentru a pune în mişcare bu­si­nessul, ea a luat 7.000 de euro de la stat, însă unda verde pentru înce­perea acti­vităţii a pri­mit-o abia după opt luni de la depunerea cererii pentru finanţare. Astfel, deşi do­sa­rul său a ajuns pe masa autorităţilor în luna fe­bruarie, afacerea a început să funcţio­neze din luna septembrie. Totuşi, în 2011 firma Holiday Mall SRL-D a contabilizat o cifră de afaceri de peste 31.000 de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.
 
„Cel mai mare obstacol în înfiinţarea afa­cerii a fost durata prea mare de validare a pro­iec­tului şi de primire a banilor. Ghinionul meu a fost că am fost prima din Cluj care a aplicat şi nici funcţionarii de la bancă habar nu aveau ce acte să îmi ceară, care sunt normele. Ca să fiu sigură că cererile mele ajung odată unde tre­buie le trimiteam de trei ori, plus că trebuiau trimise la Bucureşti şi abia apoi reveneau în Cluj. A fost foarte complicat, dar măcar cei care aplică acum primesc mai multe informaţii de la cine trebuie pentru că cei implicaţi au căp­ătat o anumită experienţă“, spune Andreia Paraschiv.
 
Ideea businessului a căpătat contur în concediul de maternitate, când tânăra a avut timp să întocmească proiectul. Pentru a înfiinţa agenţia de turism, Andreia Paraschiv a lăsat postul de ofiţer de credite din cadrul unei bănci, în mare parte din cauza orelor prelun­gite de lucru şi a salariului mic.
 
„Oricum mă gândeam să plec din bancă şi m-am gândit la un astfel de business pentru că mie şi soţului ne place să călătorim, am fost în foarte multe ţări şi mă bazam şi pe experienţa din bancă pentru gestionarea părţii adminis­tra­tive. Dacă nu aş fi avut jobul respectiv, cred că nu aş fi avut curajul să fac acest pas“, afirmă antreprenoarea.
 
În prezent ea spune că businessul nu pro­duce „prea mult“ profit pentru că şi comisionul pe care îl percepe este redus, impozitele sunt destul de mari, iar agenţia oferă şi discounturi. Holiday Mall SRL-D, firmă cu doi angajaţi, vinde vacanţe care au o valoare medie de 2.500 de euro, din care doar 150 de euro revin firmei, bani din care trebuie plătite impozite şi TVA în funcţie de destinaţia clienţilor. În plus, cheltuielile lunare medii ale companiei (salarii, chirie, internet etc.) ajung la 2.000 de euro. În prezent Holiday Mall vinde lunar, în sezonul cald, în jur de 12 oferte, astfel că veniturile nu acoperă deocamdată toate cheltuielile.
 
Cele mai scumpe vacanţe cumpărate de clienţi au fost de 7.000 de euro pentru des­ti­naţii ca Bali sau Thailanda, iar cea mai ieftină, pentru Bulgaria, a ajuns la 500 de euro. 
 
„Obiectivul este să avem bani de rulaj care să fie ai firmei, nu ai mei, pentru a putea oferi nişte salarii decente. M-am gândit şi să mut fir­ma doar pe online, dar sunt multe agenţii care fac asta şi clienţii vin la noi pentru con­si­liere mai mult, pentru că vor să-i sfătuim, aces­ta este atuul nostru“, conchide Andreia Paras­chiv.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO