Companii

Ilefor produce mai multa mobila cu angajati mai putini

22.05.2006, 00:00 44

Producatorul de mobila Ilefor din Targu Mures estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 6,1 milioane de euro, in crestere cu 10% fata de valoarea inregistrata anul trecut.

In 2005, compania s-a confruntat cu o scadere de aproximativ 35% a indicatorilor financiari raportat la 2004, pe fondul devalorizarii monedei europene si pe fondul diminuarii comenzilor de pe piata externa.

"Piata europeana de mobila se confrunta in continuare cu un fenomen de recesiune, care ne afecteaza si pe noi, deoarece mai mult de jumatate din productia realizata de Ilefor merge la export. Piata interna, desi ar trebui sa traverseze o perioada foarte buna ca urmare a volumului mare de investitii imobiliare, este inca afectata de puterea de cumparare scazuta a oamenilor", a declarat Ioan Gherasim, directorul general al companiei.

Pentru acest an Ilefor si-a bugetat un plan de investitii de 750.000 de euro pentru dezvoltarea capacitatilor de productie si pentru alinierea la standardele de mediu europene, aceasta investitie continuand proiectul demarat in 2005, cand compania a alocat un buget de 1 milion de euro pentru dezvoltarea capacitatilor de productie si pentru mediu.

"Pe fondul acestor investitii am reusit sa crestem productivitatea muncii, numarul angajatilor fiind in prezent, mai mic cu 10% fata de anul trecut. De asemenea, odata finalizate aceste investitii, nu vom avea probleme in momentul integrarii in structurile europene", a mai spus Gherasim.

In opinia acestuia, cresterea nivelului salarial al romanilor ar putea duce la o explozie a vanzarilor de mobila, in timp ce piata europeana va avea un nivel similar celui din 2005, cu mici tendinte de crestere pe anumite segmente.

In 2004, firma Ilefor a avut o cifra de afaceri de peste 8,9 milioane de euro, la o capacitate de productie a fabricii de 9 milioane de euro.

"Valoarea pietei interne de mobila se apropie de 500 de milioane de euro pe an, din care aproximativ 30% reprezinta importurile. In 2005, estimam vanzari de maxim 2 milioane de euro pe piata interna si dublul acestei valori pe piata externa", a mai spus Gherasim.

Principalele produse realizate de Ilefor sunt mobilier pentru sufragerie, mobilier pentru dormitor si mic mobilier. Productia este vanduta in Romania si la export in tari precum Franta, Belgia, Olanda, Anglia, Italia si Germania. Cea mai importanta categorie o reprezinta bufetele de vitrina care au o pondere de peste o treime in vanzari. In ultima perioada Ilefor a investit in dezvoltarea portofoliului de produse, cele mai noi modele lansate pe piata fiind cele din programele Motard si Xinthuo.

Principalii clienti ai firmei de pe piata externa sunt firmele But din Franta, Crack Belgia sau Desmet din Belgia.

Pe piata interna principalul client este reteaua de magazine Mobexpert, care achizitioneaza circa 20% din productia realizata de Ilefor.

Principalii actionari Ilefor sunt Mobexpert Group cu 30%, Dan Viorel Sucu, presedintele Mobexpert, cu 18,18%, printre ceilalti actionari numarandu-se Fondul de Investitii Broadhurst cu 7,25%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO