Companii

Impactul războiului din Ucraina asupra mediului de business local: Numărul mare de refugiaţi a dat un imbold consumului, iar o serie de fabrici au redescoperit oportunităţile de business la nord de România

Impactul războiului din Ucraina asupra mediului de...

Autor: Cristina Roşca

10.07.2022, 11:43 268

♦ Peste 1,3 milioane de ucraineni au trecut graniţa în România de la începutul războiului şi 7% dintre ei au şi rămas în ţară ♦ Chiar şi cei care s-au aflat doar în trecere au contribuit la creşterea consumului ♦ De partea cealaltă, fabricile de medicamente sau producătorii agricoli au găsit pe această piaţă o serie de oportunităţi de business pe care, în mod paradoxal, tocmai războiul le-a creat.

Consumul privat a primit, în­cepând cu luna aprilie a acestui an, un imbold, oferit de cei circa 1,3 milioane de ucraineni care au trecut graniţa în România după începutul războiului. Cei mai mulţi dintre aceşti refugiaţi au folosit piaţa locală drept o ţară de trecere către diverse alte destinaţii, cele mai multe din Occident. Totuşi, chiar şi în scurta lor şedere, ei au consumat local, de la bunuri de larg consum în magazine la mân­care în restaurante, iar afacerile autohtone au resimţit acest lucru.

„În Republica Moldova, noi am văzut o creştere uşoară a vân­zărilor datorită numă­rului mare de clienţi (ve­niţi din Ucraina - n.red.). Şi în anumite zone din România s-a simţit un pic de efervescenţă. Ine­­vi­tabil, au ajuns şi în restaurantele noas­tre refugiaţii“, spunea recent Călin Ionescu, CEO al Sphera Franchise Group, compania care operează lanţurile de restau­rante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, dar are operaţiuni KFC şi în Italia şi Republica Moldova.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO