Companii

Importatorul Mercedes ruleaza afaceri de peste 360 mil. euro si intra in top 5 jucatori pe piata auto

Importatorul Mercedes ruleaza afaceri de peste 360 mil. euro si intra in top 5 jucatori pe piata auto

Michael Grewe, directorul general al Mercedes-Benz Romania: Daca privim imaginea de ansamblu, intreaga piata auto locala este intr-o continua dezvoltare. Ritmul de crestere a vanzarilor poate fi influentat de un cumul semnificativ de factori.

04.06.2008, 21:51 132

Mercedes-Benz Romania, reprezentantul marcilor grupurilor Daimler si Chrysler pe piata locala, a inregistrat in primul an de prezenta pe piata locala afaceri de aproape 363 mil. euro si un profit de 13,4 mil. euro, potrivit datelor furnizate de catre companie. Aceste rezultate plaseaza compania intre primii cinci importatori auto de pe piata locala, dupa grupuri precum Porsche Romania sau Tiriac Auto.
Anterior, marcile din portofoliul grupurilor Daimler si Chrysler erau reprezentate pe piata locala de catre Autorom, parte a Tiriac Auto, al doilea importator auto local la nivelul anului 2006, dupa Porsche Romania.
In 2007 vanzarile totale ale companiei pe piata locala au fost de peste 8.100 de autovehicule, dintre care marca Mercedes a comercializat 2.408 de autoturisme si 4.495 de vehicule utilitare, in conditiile in care obiectivul pentru toate marcile din portofoliu (Mercedes, Smart, Chrysler, Dodge, Jeep si Mitsubishi Fuso) este de 12.000 de unitati in acest an. Potrivit oficialilor importatorului, pretul mediu al unui autoturism Mercedes-Benz comercializat in 2007 a fost de aproximativ 38.000 de euro, valoarea totala a acestora fiind de 91,5 milioane de euro.
In primele cinci luni ale acestui an vanzarile marcii Mercedes Benz, au inregistrat o crestere de aproape 30%, la 1.154 de unitati.
"Ne asteptam ca anul acesta sa avem o crestere de 30% comparativ cu 2007, crestere ce se traduce in peste 3.000 de automobile vandute", a spus Michael Grewe, directorul general al Mercedes-Benz Romania.
In comparatie, in primele patru luni ale anului, vanzarile de autoturisme din import au crescut cu putin peste 18%, la 62.397 de unitati, in timp ce Mercedes-Benz, BMW si Audi, principalii jucatori de pe piata premium au crescut cu 34%, 57%, respectiv 12%.
"Daca privim imaginea de ansamblu, intreaga piata auto locala este intr-o continua dezvoltare. Ritmul de crestere a vanzarilor poate fi influentat de un cumul semnificativ de factori. Pana in prezent se observa o crestere de 20% a segmentului nostru, comparativ cu o crestere de numai 9% pentru intreaga piata auto premium in aprilie. Anul trecut, intregul segment auto premium a crescut cu 8,5%, Mercedes-Benz inregistrand o crestere de 15%", a spus Grewe.
Potrivit oficialului companiei, Mercedes-Benz C-Klasse va inregistra in 2008 vanzari de circa 750 de unitati in 2008, fata de cele 669 comercializate anul trecut. Din gama Mercedes-Benz, cel mai bine vandut model a fost C-Klasse, care in luna mai a beneficiat de o promotie care includea service gratuit timp de doi ani.
"Odata cu introducerea acestei oferte vanzarile modelului C-Klasse au inregistrat o crestere de 40% in primele trei saptamani ale lunii mai, comparativ cu acelasi interval din aprilie", a adaugat directorul general al Mercedes-Benz Romania.
In comparatie cu BMW, care prin intermediul programului Company Cars comercializeaza prin reteaua de dealeri automobile utilizate de catre conducerea companiei, Mercedes-Benz va comercializa numai automobile pe baza sistemului de buy-back.
"Nu dorim sa importam automobile second-hand din Vest, ci sa imbunatatim oferta de buy-back. Acest serviciu se afla momentan in faza de implementare in toata reteaua noastra. O alta directie pe care intentionam sa o urmam este oferta de automobile putin rulate. Acestea provin din flota companiei sau au fost folosite in scop demonstrativ si vor fi oferite la preturi speciale. In momentul de fata piata din Romania este receptiva la astfel de oferte", a subliniat Michael Grewe.
Reteaua Mercedes-Benz Romania este alcatuita din 15 dealeri, cel mai nou fiind Autoklass Bucuresti Center, care a deschis in luna martie o noua locatie in zona de nord a Capitalei, cu o suprafata totala de 5.000 mp, in urma unei investitii de patru milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO