Companii

Importatorul Opel si Chevrolet are vanzari de 146 mil. euro la zece luni

Importatorul Opel si Chevrolet are vanzari de 146 mil. euro la zece luni

Marca Opel a inregistrat o crestere de 99% a vanzarilor in perioada ianuarie-octombrie

03.11.2006, 17:35 56

General Motors Romania, importatorul general pe piata autohtona a marcilor Chevrolet si Opel, estimeaza ca vanzarile cumulate pentru cele doua marci au ajuns in primele zece luni ale anului la 146 de milioane de euro, in conditiile in care s-au livrat peste 14.600 de automobile la o valoare medie de 10.000 de euro pe unitate, potrivit lui Cristian Oltean, directorul de marketing si comunicare al companiei.
Importatorul estimeaza ca va inregistra in acest an o cifra de afaceri de 185 mil. euro si va livra 18.500 de automobile, in crestere cu peste 70% fata de nivelul de anul trecut. Marca Opel a inregistrat o crestere de 99% a vanzarilor in perioada ianuarie-octombrie, pana la 8.840 de unitati. Prognoza pentru intreg anul este de 11.000 de masini sub brand Opel.
Vanzarile Chevrolet au crescut cu 46% in aceeasi perioada, pana la peste 5.700 de unitati.
Modelul Aveo, lansat in luna martie a acestui an, este motorul cresterii marcii, cumuland mai mult de jumatate din vanzari, cu 3.157 de unitati in primele zece luni. Modelul Spark, cea mai cautata masina din clasa mini, a vandut aproape 1.570 de unitati, cererea fiind mai mare decat posibilitatea de satisfacere.
Potrivit acestor date, cota de piata a GM Romania ajunge la 6%, in crestere de la 4,1% in 2005. "Chevrolet are doua modele pozitionate in segmentele mini si compact, segmente in permanenta crestere. In 2007 volumele vor fi concentrate pe modelele Aveo si Spark, care vor avea si cateva noi motorizari, inclusiv diesel, care se va regasi pe toata gama", a spus Cristian Oltean.
Marca Opel a contribuit la rezultatele importatorului prin dublarea vanzarilor si a cifrei de afaceri din activitatea de service.
"Modelul Astra Clasic reprezinta in 2006 peste 40% din cererea pentru Opel, iar noul Corsa va avea rezultate mai bune fata de versiunea anterioara, inregistrand deja comenzi de peste 1.200 de unitati de la lansare", a declarat Olteanu.
General Motors Romania dispune de o retea de 41 de dealeri la nivel national, din care 19 sunt distribuitori multibrand, avand in portofoliu ambele marci. In perioada imediat urmatoare, GM Romania va vinde prin distribuitorul Autoglobus din Timisoara si marca Saab, acesta devenind primul dealer din retea cu trei marci in showroom.
Pentru 2007, GM Romania urmareste dublarea cifrei de afaceri. "In urma reducerii taxelor de import, Chevrolet, un model ieftin, va deveni mult mai competitiv, o oportunitate in plus fiind si faptul ca in Romania se cumpara inca foarte mult cu banii jos", spune Oltean.
In promovarea noilor modele Chevrolet si Opel, General Motors Romania a investit anul acesta aproape 4 mil. euro, iar pentru 2007 suma bugetului de publicitate ar putea fi ceva mai mare, in functie de inflatie, dar si de alti factori. Directorul de marketing al General Motors Romania estimeaza ca piata auto se va mentine in 2007 la aceiasi parametri ca si in acest an, cu un numar total estimat de 270.000 de unitati vandute.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO