Companii

Importatorul Volvo si-a bugetat afaceri de 27 mil. euro

15.02.2007, 20:21 22

Forum Auto, importatorul general al marcii Volvo pe piata autohtona, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproape 27 de milioane de euro, in crestere cu 6% comparativ cu nivelul de 25,5 milioane de euro din 2006. Ritmul de crestere ar putea fi revizuit potrivit reprezentantilor companiei pana la un procent de 10%, corelat cu evolutia estimata a vanzarilor de autoturisme.
Livrarile importatorului vor ajunge in acest an la circa 600 de unitati, in crestere de la 466 de autoturisme in 2006, in urma lansarii noului model C30 si a cresterii retelei de prezentare din teritoriu. Anul trecut rezultatele comerciale ale companiei au suferit o scadere de 11%, fata de cele 523 de unitati livrate in 2005.
Pentru Volvo C30 reprezentantii companiei au stabilit o tinta de vanzari de cel putin 10% din totalul masinilor livrate.
"C30 se adreseaza unui target nou pentru Volvo. Se adreseaza clientilor existenti ai Volvo, ca si a doua masina, insa noul target este reprezentat de tinerii cu varste cuprinse intre 25-30 ani, persoane independente cu un mod de viata urban si venituri de minim 500 de euro. Sunt persoane care aleg o masina mai degraba ca o expresie a personalitatii decat a functionalitatii", a declarat Raluca Popa, ofiterul de relatii publice al companiei.
Modelul va fi comercializat la un pret care variaza intre 17.500 de euro cu toate taxele incluse, pentru cea mai ieftina versiune si 37.200 de euro pentru versiunea de top si va concura in segmentul premium cu BMW seria 1, Audi A3 sau Alfa Romeo 147. Volvo C30 vine pe piata romaneasca echipat cu cinci versiuni de motorizare pe benzina si o plaja de putere de la 100 pana la 220 de cai-putere.
Reteaua comerciala a importa-torului Forum Auto este compusa din 8 dealership-uri mo-nomarca si multim-brand, localizate in Bucuresti, Constanta, Brasov, Iasi, Timisoara, Oradea sau Cluj. "Planurile noastre pentru piata interna includ pe langa cresterea livrarilor si dezvoltarea retelei de vanzari si deschiderea a cel putin unei unitati in 2007", a spus Raluca Popa.
Potrivit informatiilor furnizate de companie investitiile necesare pentru realizarea unui complex de prezentare cu unitate de service se ridica la circa 2 milioane de euro in cazul unui proiect greenfield si la cel putin 60.000 de euro pentru rebranduirea unei unitati deja construite.
Piata auto din Romania, autoturisme noi si second hand, a ajuns anul trecut la 297.162 de unitati, in crestere cu 15,9% fata de anul 2005. Din total, aproape 137.000 de unitati au reprezentat automobile de import, depasind pentru prima data vanzarile producatorilor autohtoni de automobile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO