Companii

Indesit: pretul masinilor de spalat a ajuns la un nivel nesperat acum doi ani

31.05.2005, 19:05 28

Producatorul italian de electrocasnice Indesit Company, care detine marcile Indesit si Ariston, a avut in primul trimestru al anului o crestere a vanzarilor cu 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Cresterea se va mentine si la nivelul intregului an si va permite companiei sa treaca de pragul de 50 de milioane de euro, estimeaza reprezentantii companiei.

"Un prim motiv pentru aceasta evolutie a fost scaderea ratei dobanzilor la creditele de consum. Acest avantaj a fost dublat de intarirea leului, care a dus la un trend descrescator al preturilor produselor noastre, valabil si pentru produsele concurentilor nostri", spune Eugen Paturan, country manager al Indesit pentru Romania.

El afirma ca, spre deosebire de anul trecut, cand ritmul de crestere al numarului de produse electrocasnice vandute l-a depasit pe cel al valorii produselor vandute, in acest an cele doua niveluri s-au apropiat.

"Avem o crestere echilibrata dupa primele trei luni, atat numarul de produse vandute, cat si valoarea acestora crescand cu 15%. Cred ca din acest punct de vedere piata romaneasca a ajuns la maturitate. Un pret de doua sute si ceva de euro (8-9 milioane de lei -n. red.) pentru o masina de spalat este un nivel minim sub care nu se mai poate cobori. Acum doi ani si acest nivel parea imposibil de atins", adauga Paturan.

Anul trecut, Indesit si-a majorat numarul de produse electrocasnice vandute cu aproximativ 6%, insa valoarea acestora a scazut fata de cele 49 mil. euro inregistrate in anul 2003, cel mai bun din acest punct de vedere de la intrarea producatorului italian pe piata romaneasca.

"Trendul crescator din primul trimestru se va mentine pe intregul an, astfel ca vom ajunge la sfarsitul anului sa avem vanzari mai mari cu aproximativ 15% comparativ cu anul trecut", adauga Paturan.

Cum piata romaneasca este in continuare dominata de produsele ieftine, producatorul italian ar putea avea mult de lucru pentru a atinge acest obiectiv.

"Noi nu avem un brand de Çentry levelÈ (cu pret redus si performante pe masura - n. red.). Suntem si am fost prezenti in permanenta in segmentul mediu. Am decis sa aducem in acest segment produse precum combinele frigorifice Indesit Graffiti, pe care poti scrie sau lasa mesaje celor din casa si apoi le poti sterge fara a lasa urme pe produs: Çsuprafetele sunt tratate special in acest scopÈ", completeaza Paturan.

Cresterea cu 15% a vanzarilor Indesit Company este superioara, potrivit oficialului, ritmului de crestere al pietei.

"Per ansamblu, piata a crescut in primele trei luni ale acestui an cu minim 10% fata de anul trecut si consider ca-si va pastra acest trend si in continuare", mai spune Paturan.

Potrivit unor studii de piata desfasurate, citate de oficialii Indesit Company, italienii detineau pe piata romaneasca o cota de piata de peste 19%. Cea mai mare pondere in totalul vanzarilor (90%) este detinuta de marca Indesit, ce se adreseaza segmentului mediu, restul de 10% fiind reprezentat de marca premium din cadrul grupului, Ariston.

Principalii concurenti ai Indesit Company pe piata de produse electrocasnice din Romania sunt, in afara producatorului local Arctic, grupuri internationale precum Electrolux (care detine o fabrica de aragazuri la Satu Mare), Whirlpool, Bosch-Siemens, LG sau Samsung, prezenti doar prin intermediul unor importatori locali.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO