Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, care administrează şi întreţine infrastructura feroviară publică, l-a desemnat pe Ion Gavrilă director general interimar al companiei, acesta urmând să îl înlocuiască pe Cristi Ungureanu.
Ion Gavrilă va coordona activitatea CFR SA până la finalizarea procedurii de selecţie.
Ion Gavrilă, de profesie inginer şi cu o experienţă de 40 de ani în domeniul feroviar, a ocupat până în prezent funcţia de director general al SC Electrifcare CFR SA, filială specializată a CNCF CFR SA care desfăşoară activităţi de întreţinere, respectiv exploatare a instalaţiilor de electrificare şi furnizare de energie electrică în sectorul feroviar. El îl înlocuieşte pe Cristi Ungureanu, numit interimar al companiei în luna noiembrie 2017. CFR SA a avut în 2016 o cifră de afaceri de 1 mld. lei şi peste 22.000 de angajaţi, conform datelor de la Ministerul de Finanţe.
Astfel, „moda“ numirii de directori interminari continuă la companiile de stat, exemple în acest sens fiind şi Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, dar şi compania aeriană Tarom, la conducerea cărora s-au perindat în ultimii ani mai mulţi directori generali.
Infrastructura feroviară nu a reprezentat o prioritate pentru cei care au condus Ministerului Transporturilor, care nu au avut nicio strategie de dezvoltare a transportului feroviar. Cea mai mare viteză cu care poate circula un tren în România este de 160 de kilometri pe oră, pe ruta Bucureşti Nord-Constanţa, care a fost modernizată, însă această viteză nu este atinsă tot timpul.
Cea mai mare provocare a transportatorilor pe calea ferată este viteza redusă cu care circulă trenurile pe calea ferată, pe lângă parcul învechit de vagoane şi locomotive, care nu oferă confort pasagerilor.