Companii

Ioan Marginean, Silvarom: Ne mentinem pe pietele existente

05.07.2006, 18:41 98

Ioan Marginean, directorul economic al producatorului de mobila Silvarom din Bucuresti, unul dintre principalii jucatori din domeniu, spune ca nu va investi in acest an in cresterea capacitatii de productie.
"Ca urmare a incertitudinilor in evolutia vanzarilor de mobila la export si pe piata interna, nu s-au prevazut investitii in dezvoltarea capacitatilor de productie", a precizat Ioan Marginean.
Pe primul trimestru al acestui an, Silvarom a inregistrat o cifra de afaceri de 15,5 mil. lei (4,4 mil. euro), cu 6% sub valoarea raportata in perioada similara a anului trecut. Pentru anul in curs Silvarom si-a bugetat o cifra de afaceri 54,8 mil. lei (15,4 mil. euro), cu 3% mai mult decat realizarile anului trecut.
"Profitul brut in valoarea absoluta a fost de 2,1 milioane de lei (0,6 milioane de euro - n. red.), cel mai mic profit realizat de Silvarom de la privatizare incoace", a mai spus Marginean.
In ceea ce priveste estimarile pentru acest an, reprezentantul Silvarom a precizat ca prin bugetul de venituri si cheltuieli s-a stabilit un profit de 5,4 mil. lei (1,51 mil. euro), dar ca finalul anului ar putea aduce numai 3,3 mil. lei (0,92 mil. euro).
"Inconsecventa in estimarea profitului consta in dificultatea previzionarii evolutiei cursului de schimb leu/euro pe perioada de pana la sfarsitul anului, crestere crescanda de mobila pentru export in conditiile in care cursul actual de 3,6 lei/ euro situeaza eficienta exportului la pragul de rentabilitate zero. La acestea se adauga cererea de mobila pe piata interna care stagneaza in lunile de vara si se estimeaza o crestere spre sfarsitul anului sau chiar in anul urmator, pe masura ce constructiile de locuinte vor fi finalizate", a spus Marginean.
Cele mai vandute produse din portofoliul Silvarom sunt dormitoarele, mobilierul de birou si mobilierul scolar.
"Produsele de mobilier Silvarom se grupeaza in circa 28 de programe, fiecare program cu circa 15-20 de produse, care la randul lor se comercializeaza in minimum 3-4 culori", a precizat reprezentantul Silvarom.
In primele trei luni ale anului veniturile la export ale companiei au fost de aproximativ 5,5 mil. lei (1,5 mil. euro) fata de 6,6 mil. lei (1,7 mil. euro) anul trecut. Principalele piete de desfacere pentru Silvarom au fost Germania, Austria, Anglia, Franta si Rusia.
"Volumul de export de 8-10 mil. euro, cat este capacitatea de export a Silvarom nu asigura o mare mobilitate pentru a penetra cu usurinta pe noi piete. Strategia societatii este sa mentina pietele existente prin schimbarea modelelor existente cu cele de avangarda si patrunderea pe noi piete cu posibilitatea de extindere a exportului si cu aport valutar mai bun", a continuat reprezentantul Silvarom.
In prezent, Silvarom opereaza trei fabrici de mobila, care propduc preponderent pentru export, si o fabrica producatoare de mobilier pentru birouri.
"Tot pe platforma industriala mai functioneaza doua sectii producatoare de semifabricate si panouri, precum si sectiile care furnizeaza unitatile necesare activitatii de productie", a continuat Marginean.
In ceea ce priveste mobilierul de birouri, aproximativ 20-22% din cifra de afaceri a Silvarom este adusa de acesta, procent care "are tendinta de crestere, o data cu expansiunea tot mai mare a spatiilor pentru birouri". Compania activeaza pe piata din Romania prin intermediul unei retele de distributie formata din 34 de societati comerciale cu sediul in principalele orase ale tarii, de regula orasele resedinta de judet.
Anul trecut productia de mobila s-a apropiat de 1,2 mld. euro, in crestere de la 1,1 mld. euro. La rezultatele in lei insa s-a putut constata a diminuare a valorii productiei cu aproximativ 3%.
In acest context, exporturile au scazut in lei cu aproape 4%, ca urmare a deprecierii euro si a cresterii pretului la utilitati, singurul indicator care a crescut fiind reprezentat de importuri. Acestea au fost imediat absorbite de cresterea consumului pe piata locala. Astfel, multe dintre companii au anuntat ca intentioneaza sa renunte la o parte din export in favoarea pietei interne.
Pe acest an, reprezentantii principalilor jucatori vorbesc de crestere de numai 10% a pietei interne, de un nivel al exporturilor comparabil cu cel inregistrat anul trecut si de o continuare a cresterii exporturilor.
Pana in 2010, productia de mobila ar putea creste treptat pana la 1,6 mld. euro, in conditiile in care numarul angajatilor va scadea. La nivelul anului trecut, conform datelor furnizate de Asociatia Producatorilor de Mobila din Romania (APMR), in acest sector activau aproximativ 90.000 de persoane.
Industria mobilei are o pondere de 5% in exportul total si un aport pozitiv de 665,8 milioane de euro la balanta comerciala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO