Companii

Isabelle Pleska, Bricostore: Costurile cu salariile ar putea creste cu 20-30%, in acelasi ritm ca anul trecut

Isabelle Pleska, Bricostore: Costurile cu salariile ar putea creste cu 20-30%, in acelasi ritm ca anul trecut

Isabelle Pleska, managerul general al Bricostore Romania: Cu toate ca ne-am extins in provincie, unde marjele de castig sunt mai mici, anul trecut am reusit sa ne mentinem rata de profitabilitate la acelasi nivel din 2006, in jurul a 15%.

26.02.2008, 20:12 175

Reteaua franceza de bricolaj Bricostore, parte a grupului Bresson, a inregistrat anul trecut un profit de circa 27 mil. euro, la o cifra de afaceri de 180 mil. euro, retailerul avand in prezent 8 magazine pe piata locala.
"Cu toate ca ne-am extins in provincie, unde marjele de castig sunt mai mici, anul trecut am reusit sa ne mentinem rata de profitabilitate la acelasi nivel din 2006, in jurul a 15%", spune Isabelle Pleska, managerul general al Bricostore Romania. Aceasta mizeaza pe mentinerea ritmului de crestere a afacerilor in acest an la 30%, ceea ce ar putea duce vanzarile retelei Bricostore la 234 mil. euro la finele anului.
Compania si-a bugetat pentru primele luni ale anului mentinerea ratei de profitabilitate din 2006, insa Pleska anticipeaza cresteri importante ale unor categorii de costuri pentru reteaua pe care o conduce.
"In acest an, ne putem astepta la o crestere similara a salariilor pe piata de profil, intre 20-30%, ritm atins in 2006 fata de anul anterior. Taxele pe proprietati imobiliare, care sunt foarte imprevizibile, vor creste si ele", apreciaza managerul Bricostore. Potrivit datelor INS, salariul mediu net in comert se ridica anul trecut la 256 euro, in crestere cu 38% in euro fata de 2006.
Pe partea de marketing, costurile de promovare a magazinelor Bricostore s-au majorat in acest an cu 20-30% fata de 2007, pe fondul majorarii tarifelor pe canalele media utilizate de companie.
Pe piata locala, o alta provocare pentru retaileri o reprezinta in prezent preturile mari de pe piata imobiliara. "Ne-am incetinit expansiunea anul trecut din cauza chiriilor. Nu ne putem extinde cu orice pret, pentru ca obtinerea unui profit este esentiala pentru dezvoltarea retelei", afirma Pleska.
Pe termen mediu, reteaua vizeaza un numar de 20 de unitati, iar in 2011 vanzarile Bricostore ar putea ajunge la 500 mil. euro, potrivit estimarilor anterioare ale reprezentantilor grupului francez Bresson.
Pleska mizeaza pe mentinerea ritmului de expansiune la acelasi nivel in anul 2009, insa pe termen mediu reteaua ar putea reveni la o extindere mai putin accelerata, de circa 3 unitati noi pe an.
"Cu siguranta vom ajunge la o retea de aproximativ 20 de magazine pe termen mediu, iar ce se va intampla ulterior depinde de dinamica pietei si de oportunitatile pe care le vom intalni", spune Isabelle Pleska.
"Nu cred ca se poate vorbi de un moment in care vom pune punct expansiunii in Romania. Cand toti jucatorii, fie ca sunt companii romanesti sau internationale, inregistreaza cresteri anuale double-digit ale afacerilor, ar fi pacat sa spunem ca ne oprim aici. Vom profita de toate oportunitatile de extindere", completeaza managerul.
Bricostore va merge in acest an doar in locatii inchiriate, iar cele cinci deschideri anuntate in orasele Arad, Braila, Oradea, Focsani si Suceava vor face parte din centre sau parcuri comerciale.
In acest an, compania va investi aproximativ 50 mil. euro (inclusiv stocul initial de marfa) pentru extinderea retelei.
Strategia de extindere a retelei s-a axat inca de la inceput pe locatiile din proiecte comerciale mai ample, cele mai multe magazine Bricostore de pe piata locala fiind invecinate cu hipermarketurile Carrefour.
Cu toate acestea, reteaua are in proprietate sase din cele opt locatii din Romania, inclusiv pe cea care ii aduce in prezent cel mai mare flux de clienti.
Zona comerciala din cartierul Grozavesti (Bucuresti) dezvoltata de Carrefour, Bricostore si retailerul de electronice Media Galaxy aduce in prezent retelelor franceze cel mai mare flux de clienti pe unitate.
In prezent, pe piata locala opereaza 5 retele internationale de bricolaj, dintre care trei - BauMax, Mr. Bricolage si Hornbach - au intrat in Romania in perioada 2006-2007.
Bricostore are, in medie, un flux zilnic de clienti de 2.000-3.000 de persoane, conform datelor prezentate de directorul companiei.
Aceasta nu exclude posibilitatea de a achizitiona o retea locala de bricolaj si se asteapta ca pe viitor sa vada pe piata negocieri de preluare a unor jucatori locali de catre companii straine.
"Pentru a tine pasul cu piata, jucatorii nou intrati in Romania vor trebui sa se extinda rapid, iar preluarea unei retele de bricolaj poate fi solutia cea mai potrivita", completeaza managerul Bricostore.
In prezent, pe piata locala opereaza 5 retele internationale de bricolaj, dintre care trei - BauMax, Mr. Bricolage si Hornbach - au intrat in Romania in perioada 2006-2007. In plus, retailerul Obi detinut de grupul german Tengelmann si-a anuntat intrarea in Romania prin deschiderea a doua magazine in 2008. Numarul unitatilor afiliate unor lanturi internationale de bricolaj ar putea ajunge la 55 de unitati daca planurile retailerilor vor fi duse la bun sfarsit.
Alti jucatori importanti pe piata de profil sunt retelele romanesti Dedeman si Ambient, care au anuntat, la randul lor, planuri ambitioase de extindere pentru urmatorii ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO