Companii

Iti transforma petrecerea intr-o adevarata sarbatoare cu baloane, confetti sau fantani de ciocolata

Iti transforma petrecerea intr-o adevarata sarbatoare cu baloane, confetti sau fantani de ciocolata

Fantanile de ciocolata iau ochii clientilor

23.07.2009, 00:00 1284

Octavian si Elena Paun, actionarii companiei Masterex Style cu sediul in Constanta, specializata in importul si distributia de baloane (din latex si folie sau publicitare), tunuri de confetti, accesorii pentru baloane si fantani de ciocolata au intrat in acest business din 1998.

"In primii ani, nu faceam fata solicitarilor si munceam foarte mult pentru a putea onora toate comenzile. Primele mii de baloane si butelii cu heliu au fost achizitionate de la un comerciant din Bucuresti care vindea baloane pentru copii", isi aminteste Paun.

Turistii din statiunea Mamaia au fost clientii care au impulsionat cresterea businessului, atrasi de baloanele cu heliu vandute de antreprenori inca din 1998.

"Cinci ani consecutiv am comercializat in statiunea Mamaia baloane umflate cu heliu, cu o vanzare de circa 300 - 500 de baloane pe seara in intervalul de timp cuprins intre 1 iunie si 10 septembrie", sustine Paun. Pentru ca

si-a dat seama ca acest business de nisa va avea succes, el a dorit sa-si extinda afacerea. In acest moment, printre serviciile oferite de Masterex Style, compania care administreaza site-ul Balloons.ro, se numara decoratiunile pentru evenimente festive, personalizarile de baloane, oferirea de cadouri in balon, jocurile de artificii, ornamentele florale si realizarea invitatiilor de nunta.

Antreprenorul si-a deschis aceasta afacere la varsta de 31 de ani, iar ideea deschiderii unui model de business strain a provenit de la o ruda din strainatate.

"Intr-una din fotografiile facute intr-un parc din Bruxelles, cumnatul meu avea prinse de tricou baloane umflate cu heliu, care pluteau. De atunci am inceput sa ma gandesc la o afacere prin care sa comercializez baloane cu heliu in Constanta, pen-tru ca acest tip de business lipsea cu desavarsire", apreciaza el.

Cu o investitie initiala de 10.000 de marci germane la ni-velul anului 1998, compania a ajuns la afaceri de peste 142.000 de euro anul trecut, cu o marja de profit de 15% (22.000 euro). "Speram ca in 2009 sa atingem cifra de afaceri de anul trecut, insa nu cred ca o vom depasi", a mai spus Paun.

Preturile baloanelor difera in functie de complexitatea decorului, de marimea baloanelor, de materialul din care sunt confectionate (latex sau folie) si cu ce sunt umflate (aer sau heliu). "Un balon cu diametrul de 30 cm din latex umflat cu aer poate costa intre 0,5 si un leu, iar unul umflat cu heliu variaza intre 3 si 4 lei si depinde de cantitatea solicitata", a mai spus el. Prin comparatie, pretul unui balon folie umflat cu heliu cu diametrul de 45 cm variaza intre 10 si 17 lei.

Importatorii au majorat preturile cu peste 40% pentru jocurile cu artificii, un alt produs comercializat de companie, ceea ce inseamna ca un pretul minim pentru un joc de artificii cu durata de trei minute este de aproximativ 1.500 de lei.

"Insa cele mai spectaculoase jocuri de artificii sunt cele la care clientul poate aloca un buget de peste 5.000 lei. Cu cat bugetul este mai mare, cu atat poti folosi materiale pirotehnice deosebite prin efectele create pe cer", a mai spus Paun.

Primele oferte ale producatorilor sau furnizorilor de baloane au venit in urma unei cautari pe site-urile unor companii de profil din Europa.

"Nu doream marfa foarte ieftina si de proasta calitate, deoarece urma sa lucrez in mod direct cu aceasta, pentru confectionarea decoratiunilor (ghirlande, arcade, inimi)", a mai spus el.

Desi a fost destul de greu cu aprovizionarea la inceput, marfa achizitionata in primul sezon a fost suplimentata cu produse din gama baloanelor inscriptionate cu personaje din desene animate. Dupa mai multe cautari, antreprenorul a gasit un furnizor din Germania, care i-a oferit un discount atractiv pentru achizitionarea marfii. "I-am explicat ca am nevoie de o oferta de pret accesibila, deoarece nivelul de trai de la noi este mult mai scazut fata de tara de origine a produselor", adauga Paun. In acest moment, produsele comercializate de companie sunt importate din Mexic, Germania, SUA si China.

Primii clienti au venit in urma unei campanii de promovare a produselor, care s-a realizat prin distribuirea unui catalog cu decoratiuni din baloane, carti de vizita si pliante. "Am vizitat toate restaurantele din Constanta si Mamaia, carora le-am facut cunoscute serviciile pe care le punem la dispozitie, iar comenzile nu au intarziat sa apara", a mai spus el.

Planurile de viitor ale com-paniei includ diversificarea gamei de produse si de servicii, precum si inlocuirea mesajelor din limba engleza cu mesaje in limba romana.

O alta companie care comercializeaza baloane publicitare, tobogane, saltele, trambuline sau corturi gonflabile este Pro Kind, care activeaza pe piata locala inca din anul 2005, cand Ilie Pop, administratorul, implinea varsta de 30 de ani. "Afacerea a fost de fapt o continuare a muncii pe care o desfasuram in Austria, unde, timp de trei sezoane de vara, am lucrat in cadrul unei companii mari care derula activitati de entertainment in zone de agrement", sustine Pop.

Compania, cu sediul in Baia Mare, mai ofera si servicii de proiectare, echipare si amenajare de spatii pentru agrement, dar si produse de mobilier si figurine din burete natural. Produsul care a stat initial la baza activitatii companiei - o girafa gonflabila - a fost achizitionat la mana a doua, pentru ca a fost utilizat anterior timp de trei sezoane in Austria. Totusi, antreprenorul a mai lucrat timp de 10 ani cu acest produs si in Romania. "In timp ce lucram la compania austriaca, am reusit sa cumpar primul dispozitiv gonflabil, o girafa gonflabila din material poliplan, desti-nata copiilor. De aici am pornit afacerea", adauga Pop.

Compania si-a extins businessul ulterior, oferind spre inchiriere dispozitive gonflabile pentru diferite manifestari, cum sunt zilele de nastere sau petrecerile organizate petru angajatii din companii private.

"O alta latura a activitatii noastre este aceea de vanzare de dispozitive gonflabile si mobilier de burete pentru locuri de agrement acoperite", a mai spus Pop.

In 2008, compania a avut o cifra de afaceri de aproximativ 68.000 de euro, cu o marja de profit de 65%. "Investitia initiala a fost de 40.000 de silingi austrieci (3.000 de euro), o suma mare pentru noi la acea vreme, din care am achitat numai jumatate. Restul banilor i-am platit din orele de munca prestate in urmatorul sezon", isi aminteste Pop. Ulterior, antreprenorul a mai investit 60.000 de euro pentru achizitionarea de noi produse, importate din Austria sau cumparate de pe piata locala.

"Preturile produselor pot fi cuprinse intre 2.000 si 20.000 de euro si variaza in functie de marimea dispozitivului si de complexitatea ceruta de client", apreciaza Pop. Clientii au posibiliatea de a negocia preturile, insa in acest moment pe piata inchirierilor de produse gonflabile s-au redus tarifele.

"Celui mai recent client pe care l-am avut i-am oferit un discount de 20%. In acest an au mai scazut preturile, dar era normal sa se intample asa, pentru ca trebuie sa te adaptezi realitatii", a precizat Pop.

Promovarea companiei s-a facut in timp, prin prezenta la evenimetele festive organizate in mai multe orase din tara, in care compania a organizat zone de agrement. "In locul in care mergeam o data eram invitati si in anul urmator si in felul acesta a inceput sa se contureze o piata pe care am dezvoltat-o apoi in fiecare an", conchide Pop.

Planurile de viitor ale companiei vizeaza dezvoltarea ofertei de produse destinate vanzarii, imbunatatirea serviciilor de inchiriere, cresterea portofoliului de produse si dezvoltarea unui service pentru gonflabile. Pe termen lung, antreprenorul intentioneaza sa-si prezinte produsele in cadrul unor expozitii nationale si internationale.

 

Masterex Style:

  • Actionari: Octavian si Elena Paun
  • Infiintata in 1998
  • Cifra de afaceri in 2008: 142.000 euro
  • Marja de profit din 2008: 15%
  • Investitie initiala: 2.000 de euro
  • Pretul unui balon din latex umflat cu aer: 0,5 - 1 leu
  • Pretul unui balon din latex umflat cu heliu: 3 - 4 lei
  • Pretul unui balon folie umflat cu heliu: 10 - 17 lei

 

Pro Kind:

  • Administrator: Ilie Pop
  • Infiintata in 1995
  • Cifra de afaceri in 2008: 68.000 euro
  • Marja de profit in 2008: 65%
  • Investitie initiala: 3.000 de euro
  • Investitii ulterioare: 60.000 euro
  • Preturile produselor gonflabile: intre 2.000 si 20.000 euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO