Companii

Jidvei Romania, 18 milioane de euro din cresterea pe segmentul premium

18.03.2005, 00:00 56

Locul doi pe piata vinurilor, Jidvei Romania, estimeaza pentru acest an vanzari de aproape 18 milioane de euro cu acelasi portofoliu de produse ca si cel de anul trecut, cand vanzarile i-au adus 15 milioane de euro.


"Vanzarile de anul trecut au avut o crestere valorica de 12 procente, in timp ce cantitativ am inregistrat un recul de 3,5%. Scaderea insa ne bucura pentru ca au crescut foarte mult brandurile noastre din categoria premium in detrimentul clasei populare", spune Claudiu Necsulescu, presedintele si actionarul majoritar al Jidvei Romania.


El spune ca in 2005 nu isi va diversifica portofoliul de produse. Jidvei Romania detine o suprafata cultivata cu vita de vie de 1.450 de hectare in regiunea Tarnave si nu intentioneaza sa mai cumpere alte suprafete sau alti jucatori din industria vinurilor.


"Anul acesta pe piata vinurilor se va mai domoli trendul ascendent pentru vinul rosu pentru ca romanii sunt mai mult bautori de vin alb si nu rosu. Pe de alta parte, cred ca si Romania incepe sa se inscrie din ce in ce mai accentuat in tendinta care se manifesta la nivel mondial de vinuri proaspete de cel mult trei ani vechime. Pe piata se mai simte inca efectul nociv al obiceiului unor producatori de vinuri care inainte de '89 ascundeau anumite defecte ale vinurilor adaugand zahar", sustine Necsulescu.


Compania produce vinuri de soi in principal sub marca Jidvei, vinars sub aceeasi marca si spumante.


"Am mers bine anul trecut pe piata vinarsurilor dupa ce am schimbat ambalajul. In schimb, la spumante, ne-am pozitionat cam sus cu pretul (n.red. 9 - 10 euro) insa consumatorii nu si-au format inca un gust pentru asemenea produse. Pe de alta parte puterea scazuta de cumparare a romanilor ii determina sa se orienteze catre produse mai ieftine", sustine Necsulescu. El afirma ca nu doreste sa castige noi cote de piata la spumante, ramanand cu vanzari de 160.000-180.000 de sticle/an.


Jidvei Romania a definitivat recent o investitie de jumatate de milion de euro pentru plantarea unei suprafete de 65 de hectare de vita de vie, avand pentru urmatorii ani planificate plantari si replantari de 100 de hectare/an.


"Romania se afla in fata unui pericol real din cauza faptului ca nu detine decat 70-80% din suprafata de vita de vie negociata cu UE (n.r.-240.000 de hectare), iar la momentul aderarii sa ne trezim ca oficialii europeni vin si ne spun ca nu avem o asemenea suprafata, iar diferenta sa fie alocata unei alte tari. Nu exista sprijin din partea autoritatilor pentru a elimina acest pericol", sustine Necsulescu.


Jidvei Romania pregateste un program Sapard de 3,5 milioane de euro pentru modernizarea tehnologiilor de vinificatie.


Piata vinurilor linistite s-a ridicat, anul trecut, conform datelor furnizate de Organizatia Nationala Interprofesionala Vitivinicola (ONIV) la circa 310 de milioane de euro, principalii jucatori alaturi de Jidvei fiind Murfatlar Romania, Cotnari, Vincon Vrancea, Vinia Iasi si o serie de jucatori de dimensiuni mai mici: Karom Drinks, Vinterra, Halewood Romania, Vinarte si Cramele Recas.


Piata vinurilor spumante si spumoase este dominata de Angelli, cumparat de Henkell& Sohnlein din Germania, Karom Drinks, detinut de un alt jucator german, Schloss Wachenheim, Cramele Halewood, Veritas Panciu si Agroindustriala Bucium.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO