Companii

Jose Fauda, Cargill Oils: Am majorat capitalul pentru a putea finanta in continuare dezvoltarea afacerii

Jose Fauda, Cargill Oils: Am majorat capitalul pentru a putea finanta in continuare dezvoltarea afacerii

Jose Fauda, directorul financiar al companiei Cargill Oils: In primul semestru al anului trecut, vanzarile au crescut cu 40% fata de 2005, aproximativ dublu in comparatie cu anul precedent, iar pentru tot anul 2006 estimam ca vom raporta cresteri similare cu primul semestru.

30.03.2007, 14:30 137

Cargill Oils, producatorul brandurilor de ulei Untdelemn de la Bunica si Olpo, si-a majorat recent capitalul social cu aproximativ 20 de milioane de lei (6 mil. euro) pentru a face fata cresterii pietei de uleiuri vegetale.
"Am decis sa majoram capitalul companiei pentru a putea finanta investitiile pe care dorim sa le facem in continuare. Vanzarile noastre au crescut destul de mult comparativ cu acum doi ani si acum avem nevoie de mai multi bani pentru a continua dezvoltarea afacerii", a declarat Jose Fauda, directorul financiar al companiei.
Reprezentantul Cargill Oils, filiala locala a gigantului american Cargill, una dintre cele mai mari companii private, estimeaza ca in 2006 vanzarile volumice au crescut cu 40%, pe fondul scaderii preturilor in medie cu 5% la brandurile de ulei vegetal din intreaga piata.
"In primul semestru al anului trecut, vanzarile au crescut cu 40% fata de 2005, aproximativ dublu in comparatie cu anul precedent, iar pentru tot anul 2006 estimam ca vom raporta cresteri similare cu primul semestru", a declarat Jose Fauda, directorul financiar al companiei Cargill Oils.
Cargill Oils a investit anul trecut 2,5 mil. de dolari (1,8 mil. euro) in siguranta angajatilor si 6,5 mil. de dolari (4,8 mil. euro) in achizitionarea de tehnologie noua, investitie pe care compania planuieste sa o continue anul acesta.
"In 2007 vom investi intre 5 si 6 mil. dolari (aproximativ 4 mil. de euro) in tehnologie, in achizitionarea unei noi linii de imbuteliere pentru sticle de ulei de 2 litri si 5 litri si in imbunatatirea liniei de imbuteliere a sticlei de un litru", a explicat Fauda.
In urma cu doi ani, Cargill a achizitionat producatorul de uleiuri vegetale Olpo, al carui centru de productie este situat in localitatea Podari, judetul Olt. Potrivit reprezentantului companiei, la momentul achizitei unul dintre obiective era lansarea de noi produse.
"Am scos un ulei special pentru gatit iar anul trecut am intrat si pe piata uleiurilor de masline. Din punct de vedere al distributiei produselor noastre in acest moment acoperim aproape toata tara", a declarat Fauda.
Directorul Cargill a declarat ca anul acesta divizia de uleiuri a companiei va creste investitiile alocate bugetului de marketing pana la aproximativ 1 milion de euro.
"Noi acum vrem sa ne consolidam pozitia brandurilor in piata si sa lansam produse noi, iar pentru asta este nevoie de investitii in marketing", a spus directorul Cargill Oils.
Potrivit lui Jose Fauda printre noile produse lansate se vor numara si marci dedicate special completarii gamelor din segmentul HoReCa.
Producatorul intentioneaza anul acesta sa isi optimizeze costurile prin inchiderea a aproximativ zece silozuri, din cele 43 detinute in prezent in judetele Galati, Ialomita, Calarasi, Giurgiu, Teleorman, Dolj si Olt.
"O parte din silozurile noastre vor fi inchise anul acesta, urmand ca productia sa fie relocata in celelalte spatii ramase. Prin detinerea de mai putine locatii vom putea creste astfel cifra de afaceri a companiei", a declarat Fauda.
Cargill dezvolta in acelasi timp si programe de finantare ale fermierilor, prin intermediul carora le ofera acestora tehnologia si fondurile necesare. Compania are in prezent contracte cu 400 de fermieri, fiind vizati in special fermierii care detin intre 100 si 300 de hectare.
Suma investita de Cargill variaza in functie de nevoile fiecarui fermier in parte, intre aproximativ 150 si 250 euro pe hectar. Conform acestor declaratii, Cargill investeste pentru un fermier intre 15.000 si 75.000 de euro.
"Exista multi fermieri care nu produc, mult teren care nu este cultivat. Dar noi credem ca acest aspect se va schimba in viitorul apropiat datorita integrarii in UE. Va dura un pic de timp, dar nu mult. In doi-trei ani aceasta situatie se va schimba", estimeaza directorul finan-ciar.
In ultimii ani majoritatea companiilor de pe piata uleiurilor au raportat profituri reduse in ciuda faptului ca volumele livrate pe piata au fost mai mari decat in anii precedenti.
Acesta este motivul pentru care principalii producatori de ulei din piata locala si-au reorientat businessul spre productia de biodiesel sau spre segmentul de agribusiness. Cargill nu intentioneaza sa se dezvolte pe acest segment pe plan local.
"Cargill este prezenta in domeniul de biodiesel in multe tari, insa in Romania nu vrem sa intram pe acest domeniu", a declarat Fauda.
Potrivit reprezentantului Cargill, piata uleiurilor vegetale va incepe anul acesta sa se consolideze, incetinindu-si ritmul de crestere.
"Eu nu vad prea mult loc pentru cresterea consumului total deoarece populatia nu creste, iar consumul in Romania este destul de mare in comparatie cu media europeana. Un roman consuma anual 10-11 litri de ulei de persoana, in comparatie cu Bulgaria de exemplu, unde consumul este de doar 7 litri per capita anual", a spus directorul Cargill.
Grupul american a achizitionat la sfarsitul lunii februarie LNB International Feed, companie producatoare de premixuri pentru hrana de animale, prezenta pe piata romaneasca prin intermediul diviziei LNB Romania Feed.
Aceasta a fost cea de-a doua cea mai mare achizitie a unei companii de productie a hranei pentru animale dupa preluarea Agribrands in 2001, achizitie prin intermediul careia Cargill isi va intari pozitia de lider in domeniul hranei pentru animale.
Achizitiile efectuate de Cargill pe piata romaneasca in ultimii zece ani se ridica la aproximativ 48 milioane euro, la care se adauga investitii de 8,1 milioane euro in reteaua de silozuri si fabrica de ulei.
Potrivit lui Jose Fauda, Cargill Oils detine 12% din piata uleiurilor vegetale, estimata a avea o valoare de aproximativ 200 de milioane de euro. Cargill concureaza pe plan local cu producatorul american Bunge, dar si cu jucatorii autohtoni Argus Constanta, Expur Urziceni, Ultex Tandarei sau Prutul Galati.
Cargill si-a inceput activitatea in Romania in anul 1996 ca agentie de intermediere pentru exportul de cereale, aceasta fiind in prezent una dintre activitatile principale ale diviziei din Romania. Grupul a inregistrat in 2005 o cifra de afaceri de 100 mil. euro, iar reprezentantii companiei estimau o crestere de 20% pentru anul trecut, pana la 120 de milioane de euro.
In 2005, divizia de uleiuri a companiei, Cargill Oils, a inregistrat, potrivit Ministerului de Finante, o cifra de afaceri de 92,2 mil. RON (25,4 mil euro). Raportat la cresterea volumului de vanzari, Cargill Oils ar putea ajunge in 2006 la o cifra de afaceri de 35 milioane de euro.

Piata uleiurilor incepe sa se consolideze

Piata uleiului este estimata la aproximativ 250.000 de tone de ulei anual, cu o valoare de peste 200 de milioane de euro.
Consumul anual de ulei pe cap de locuitor este foarte mare pe plan local, de aproximativ 10-11 litri de ulei de persoana, in comparatie cu Bulgaria, unde consumul este de doar 7 litri per capita anual.
In ultimii ani majoritatea companiilor de pe piata uleiurilor au raportat profituri reduse in ciuda faptului ca volumele livrate pe piata au fost mai mari decat in anii precedenti.
Principalii producatori de ulei din piata locala si-au reorientat businessul incepand cu anul trecut spre productia de biodiesel sau spre segmentul de agribusiness.
Anul acesta piata uleiurilor vegetale isi va incetini ritmul de crestere si va incepe sa se consolideze.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO