Companii

Kandia ar putea fi din nou in vizorul cumparatorilor, dupa o tranzactie de 100 mil. €

07.01.2010, 23:10 77

Producatorul Kandia ar putea fi scos din nou la vanzare, la maiputin de trei ani de la achizitia sa de catre englezii de laCadbury intr-o tranzactie de 100 mil. euro.

Comisia Europeana (CE) si-a dat acordul pentru o posibilaachizitie a Cadbury de catre grupul american Kraft Foods, cuconditia ca entitatea nou-formata sa renunte la operatiunile defabricare a produselor din ciocolata Cadbury din Romania siPolonia.

Decizia a fost motivata de cotele mari de piata detinute de celedoua companii in Romania si Polonia pe segmentul ciocolatei. Pepiata locala de profil, Kraft, care nu mai are nicio fabricalocala, detine in prezent o cota de peste 50%, cu produse precumMilka sau Poiana, iar achizitia producatorului Kandia i-ar aduce opozitie dominanta, cu o cota de peste 70%, potrivit estimarilorZF.

Kraf Foods a avut afaceri de 154 mil. euro in 2008 in Romania,de aproape cinci ori mai mari decat rulajele raportate de CadburyRomania, de 33 mil. euro. Kraft a inchis anul trecut singura saunitate de productie din Romania, fabrica de ciocolata din Brasov,in urma deciziei de a investi in dezvoltarea unei fabrici regionalein Bulgaria. Kraft a lansat o oferta publica de peste 10 miliardede lire pentru cumpararea Cadbury, insa compania a respins oferta,iar americanii incearca acum sa gaseasca resurse pentru aimbunatati oferta de preluare.

"Anuntul Comisiei Europene privind aprobarea conditionata (aachizitiei Cadbury de catre Kraft - n. red.) nu schimba cu nimicpozitia noastra. Consiliul nostru de Administratie a respins ofertaKraft, considerand ca subevalueaza in mod fundamental compania siperspectivele acesteia si a recomandat actionarilor sa nu accepteaceasta oferta. Avem afaceri si branduri minunate in Polonia siRomania si suntem concentrati in asigurarea unui start castigatorpentru 2010", se arata intr-un comunicat al Cadbury.

Cadbury a intrat pe piata romaneasca la jumatatea lui 2007, prinachizitia producatorului local Kandia-Excelent de la un vehicul deinvestitii controlat de Meinl Bank, in urma unei tranzactii de 100mil. euro. Aceasta i-a adus o cota de piata de peste 30% pesegmentul bomboanelor, iar pe cel al ciocolatei a doua pozitie intop dupa Kraft Foods Romania, cu o cota estimata la peste 20%.

Cele mai mari branduri preluate de Cadbury in 2007 sunt Kandia,Magura, Sugus si Silvana. In ultimii doi ani, Cadbury nu a facutmiscari importante pe piata locala a ciocolatei si nu a adusbranduri noi in portofoliu, astfel incat Kraft a reusit sa ramanape un trend ascendent al cotei de piata, raportand an de anmajorari ale vanzarilor Milka si Poiana peste media dinamiciipietei de profil.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO