Companii

Kaufland, cel mai valoros retailer din România

Autor: Cristina Rosca

06.12.2011, 14:50 295

Germanii de la Kaufland, parte a grupului Schwartz, au devenit în acest an cea mai valoroasă companie din comerţul românesc, devansând Metro Cash&Carry. Mai mult, în timp ce rivalii săi erau evaluaţi în scădere faţă de 2010 (Metro Cash&Carry), în stagnare (Carrefour) sau chiar ieşeau din top (Real), Kaufland a fost evaluată la 496 milioane de euro, valoare în creştere cu 17,8%, potrivit topului "Celor mai valoroase 100 de companii din România", proiect ajuns la a şasea ediţie şi realizat de ZF în colaborare cu casa de investiţii Capital Partners.

Această evoluţie vine în contextul în care germanii au devansat anul trecut Carrefour în topul celor mai mari reţele de comerţ de pe piaţa locală, obţinând afaceri de 4,67 mld. lei (1,11 mld. euro), în creştere cu 26% faţă de anul anterior.

Astfel, compania a devenit al doilea cel mai important jucător din comerţul modern. Totuşi Metro Cash&Carry a rămas lider după cifra de afaceri, cu 1,256 mld. euro.

Mai mult, retailerul german Kaufland a fost anul trecut şi cel mai profitabil jucător din retailul modern local, anunţând un profit aferent anului 2010 de circa 172 mil. lei (41 mil. euro), de peste două ori mai mare decât cel din anul anterior, de circa 79 mil. lei (18,6 mil. euro).

Compania, parte a grupului Schwartz, este una dintre cele mai discrete prezenţe de pe piaţa locală, singurele informaţii privind activitatea financiară a companiei fiind cele publicate pe Ministerul de Finanţe în fiecare an.

Kaufland a fost anul acesta unul dintre cei mai agresivi retaileri în extindere, deschizând peste 10 unităţi, ajungând la aproape 70 de magazine.

Retailerul intrat pe piaţa locală în 2005 a reuşit să acopere cea mai mare parte a judeţelor din România, fiind cel mai extins lanţ de magazine pe format mare (hipermarketuri şi magazine cash&carry). Kaufland, care activează pe segmentul hipermarketurilor (o piaţă de circa 3,5 mld. euro) alături de Carrefour, Real, Auchan şi Cora, are o reţea de magazine de circa trei ori mai extinsă decât Carrefour şi de circa zece ori mai extinsă decât cea a Cora şi Auchan. Spre deosebire de celelalte reţele, magazinele Kaufland sunt hipermarketuri cu politică de discount.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO