Companii

KFC: Clienţii vin la fel de des, dar apelează mai mult ca oricând la promoţii

KFC: Clienţii vin la fel de des, dar apelează mai mult ca oricând la promoţii

Carmen Lupuleţ, director de marketing al KFC România

Autor: Cristina Roşca

14.11.2011, 00:05 1449

Reţeaua de restaurante de tip fast-food KFC are zilnic 50.000 de clienţi, fiecare cheltuind în medie 2-3 euro, astfel că lanţul de restaurante are vânzări zilnice de 100.000-150.000 de euro.

"Clienţii vin în restaurante la fel de des ca înainte, dar apelează mai mult ca oricând la promoţii. De asemenea, sunt mai atenţi la suma pe care o plătesc la finalul comenzii", spune Carmen Lupuleţ, director de marketing al KFC România. Ea adaugă că valoarea medie a bonului de casă este de aproximativ 20-22 lei, în condiţiile în care în medie sunt cam 1,8-2,3 persoane per bon.

În ceea ce priveşte numărul de persoane care vizitează zilnic unul dintre cele 42 de restaurante ale reţelei, Carmen Lupuleţ spune că "acesta urmăreşte fluctuaţiile pe care piaţa FMGC le are pe parcursul unui an. August, septembrie şi octombrie sunt, din punctul nostru de vedere, lunile cele mai bune, iar februarie şi martie lunile cu un flux de clienţi putin mai scăzut". În medie însă, 50.000 de clienti trec zilnic pragul restaurantelor KFC.

Mai mult, în medie un client vine o dată la două săptămâni, însă aproximativ 30% din cumpărători vin săptămânal sau mai des. Cei mai mulţi dintre aceştia cumpără crispy strips şi aripioare picante, acestea fiind cel mai bine vândute produse ale KFC pe piata românească.

"În ultima vreme, li se alătură însă şi sandvciurile, ale căror vânzări au cunoscut în ultima perioadă o creştere accentuată."

Afaceri în stagnare

În aceste condiţii, Carmen Lupuleţ spune că anul 2011 va fi similar cu 2010 din punctul de vedere al cifrei de afaceri. După o scădere în prima parte a anului 2011 comparativ cu perioada similară a anului trecut, vânzările au reuşit să crească în semestrul doi. "Scăderea s-a datorat evoluţiei puterii de cumpărare a clienţilor, care a fluctuat foarte mult. Însă, prin creşterile din prezent am recuperat şi, cel mai probabil anul 2011, va fi similar cu 2010." Anul trecut, KFC a obţinut o cifră de afaceri de 37,6 mil. euro, în creştere cu circa 10% comparativ cu 2009.

Reţeaua de restaurante de tip fast-food, care concurează pe acest segment cu McDonald's şi Burger King, a deschis în 2011 trei restaurante, faţă de zece câte anunţase la începutul anului. Compania îşi modifică de asemenea şi estimările iniţiale privind cifra de afaceri, de 180 de milioane de lei (41,3 milioane de euro la cursul actual), respectiv creşte cu 12% faţă de 2010.

În prezent reţeaua KFC numără 42 de restaurante, dintre care 18 numai în Bucureşti, restul fiind în oraşe precum Timişoara, Cluj-Napoca, Suceava, Oradea, Piteşti, Constanţa, Iaşi şi Braşov.

"În 2011 am deschis trei restaurante. În Bucureşti (zona Dorobanţi) am inaugurat primul restaurant cu spaţiu dedicat unei cafenele, la Oradea am deschis al doilea restaurant KFC din oraş, iar în Brăila am deschis prima unitate din această zonă." Ea mai spune că tot în 2011 compania a investit aproximativ jumătate de milion de euro pentru renovarea KFC din centrul comercial Lotus Oradea, care are acum terasă şi sală de mese proprii. De asemenea a fost mutat restaurantul KFC din Tomis Mall Constanţa în cel mai nou mall din oraş, Maritimo Shopping Center.

În 2010 compania a inaugurat 4 restaurante - două în Bucureşti, unu în Buzău şi unu în Piteşti.

Patru-şase deschideri în 2012

Pentru anul viitor sunt planificate între patru şi şase spaţii pentru deschidere. Carmen Lupuleţ nu dă însă detalii despre locaţiile acestora.

"Mizăm pe drive-thru şi in-line (restaurante stradale - n.red.) deoarece, conform planului nostru de extindere, există loc de dezvoltare pe aceste segmente, mai multe oraşe nefiind acoperite din acest punct de vedere."

Investiţiile într-un restaurant KFC variază între 300.000 de euro şi 1,5 mil. euro, cele mai mari sume fiind necesare pentru drive-through-uri şi cele mai mici pentru restaurantele situate în centre comerciale.

Lanţul de restaurante KFC este operat în sistem de franciză de US Food Network, controlat de Ligia Popoviciu şi compania Tatika Investment înregistrată în Cipru.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO