Companii

KFC si Pizza Hut pariaza pe extinderea in provincie

11.07.2006, 19:16 103

Lanturile de restaurante KFC si Pizza Hut se vor extinde cu inca patru unitati (doua KFC si doua Pizza Hut) in provincie pana la sfarsitul anului, a declarat pentru ZF Carmen Lupulet, director de marketing al celor doua companii ce detin brandurile.
Cele doua marci sunt aduse in Romania in sistem de franciza, KFC de catre compania US Food Network, iar Pizza Hut de American Restaurant System, ambele in portofoliul grupului Altrom, controlat de omul de afaceri Gabriel Popoviciu.
Marca Pizza Hut a intrat pe piata romaneasca in 1994 - 1995. Noile locatii, cate un KFC si un Pizza Hut, vor fi situate in Constanta si in Ramnicu-Valcea, in locatii de tip mall, si vor fi deschise pana la sfarsitul anului.
"Trebuie sa alegem cu atentie fiecare oras in care mergem, in functie de populatie, de puterea de cumparare a zonei, locatia in sine trebuie sa fie intr-o zona centrala sau una cu un trafic intens. De aceea am preferat mall-urile", afirma Carmen Lupulet.
"Nu putem sa mergem intr-un oras mic. Investitia intr-un restaurant este destul de mare, chiar daca este o locatie de tip food-court (zona, de obicei intr-un mall, unde exista o aglomeratie de restaurante - n.red.)", spune Carmen Lupulet. Ea nu a mentionat valoarea investitiei pentru cele patru noi locatii, insa a precizat ca un restaurant din lant poate costa intre 200.000 de euro si 1,2 mil. euro, in functie de amplasare si de suprafata.
La KFC, explica Lupulet, cea mai mare parte a investitiei este atrasa de partea de bucatarie, pe cand la Pizza Hut costurile se impart intre bucatarie si amenajari. In functie de marimea restaurantului, numarul de angajati variaza intre 30 si peste 100.
Strategia de extindere a celor doua lanturi nu vizeaza in viitorul apropiat orase precum Craiova sau cele din zona Olteniei, acestea avand un nivel scazut al puterii de cumparare.
Pe de alta parte, piata de profil (restaurante si fast food-uri) a fost foarte prolifica in ultimii ani, lanturile extinzandu-se agresiv atat in Capitala, cat si in provincie.
"Trendul pietei este crescator de la an la an si se simte si la noi. Este vorba de o crestere de cel putin 15%", spune Carmen Lupulet. Ea nu a comentat cu privire la rezultatele financiare inregistrate de cele doua companii, insa in contextul unei cresteri de 15% rezulta ca lantul KFC a avut afaceri de 8,5 mil. euro in 2005, iar Pizza Hut de circa 5,5 mil. euro.
Potrivit acesteia, exista restaurante in lant care au cresteri ale vanzarilor de 30-40% pe an. Cele mai populare locatii sunt Pizza Hut Dorobanti, KFC Unirea, KFC din Carrefour Orhideea sau cel din Piata Romana.
"Toate merg bine, dar acestea au rezultate chiar spectaculoase", spune reprezentanta celor doua lanturi. In acest moment, in Romania exista 16 restaurante KFC (noua in Bucuresti si restul in Brasov, Constanta, Ploiesti, Oradea, Timisoara, Iasi - doua unitati) si noua Pizza Hut (dintre care cinci in Bucuresti si cate unul in orasele Constanta, Iasi, Cluj si Bacau). Primul brand adus in Romania a fost Pizza Hut.
Grupul de firme Altrom va aduce in curand pe piata, tot in sistem de franciza, si restaurantele Hard Rock Cafe, foarte cunoscute la nivel international. Principalii competitori ai KFC la nivel local sunt lanturile McDonald's, Spring Time sau Gregory's. Rivalii de la McDonald's au realizat anul trecut o cifra de afaceri de 50 mil. euro. Deocamdata, la nivel local nu exista lanturi de pizzerii in sistem asemanator cu cel al Pizza Hut.

KFC
Afaceri estimate la 8,5 mil. euro in 2005
Noua restaurante in Bucuresti
Sapte restaurante in provincie, in Brasov, Constanta, Ploiesti, Oradea, Timisoara, Iasi (doua unitati)

Pizza Hut
Afaceri estimate la 5,5 mil. euro in 2005
Cinci restaurante in Bucuresti
Patru restaurante in provincie, in Constanta, Iasi, Cluj si Bacau

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO