Srdjan Kovacevic (51 de ani), antreprenorul sârb care a pus România pe harta luxului mondial aducând la Bucureşti branduri precum Max Mara, Ermenegildo Zegna sau Emporio Armani, spune că pe piaţa din România nu mai e loc pentru moment de alte nume mari ale modei.
„Dacă mă întrebaţi acum 2-3 ani aş fi spus că mai e loc de noi jucători. Acum, cred că sunt prea multe monobranduri“, explică antreprenoprul care are o experienţă de circa două decenii pe piaţde lux din România. În ultimii ani pe piaţa de lux au intrat mai multe nume mari, precum Gucci, Valentino sau Burberry. Ei au preferat să se aşeze la parterul hotelurilor de cinci stele din Capitală, asigurându-şi astfel traficul. Şi Kovacevic a pus magazinul Zegna la parterul hotelului Radisson Blu, iar Max Mara în apropierea acestuia. În acest context, multe spaţii de pe Calea Victoriei sunt goale.
„Spaţiile goale pot fi umplute doar dacă proprietarii reuşesc să păcălească pe vreun entuziast. Există mulţi entuziaşti pe piaţa de lux deoarece cei mai buni jucători ajung la marje de profit de 20%. Noi avem marjă de profit între 0 şi 15%, însă în criză multe businessuri de lux au trecut pe pierderi ce ajung la 20% din nivelul cifrei de afaceri“.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 10.07.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels