Companii

L'Oreal asteapta afaceri de 19 mil.euro, cu 38% mai mari ca anul trecut

07.07.2004, 00:00 24



L'Oreal Romania, filiala producatorului de cosmetice de origine franceza, a inregistrat pe primul semestru al acestui an o crestere a cifrei de afaceri cu 28% in euro, comparativ cu perioada similara a anului trecut, spun reprezentantii companiei.



Pentru intregul an 2004, compania are un obiectiv de crestere de 38%, la 19 milioane de euro.



Ritmul din prima jumatate a acestui an este dublu comparativ cu cel inregistrat anul trecut, cand vanzarile au crescut cu 14%, pana la la 13,8 mil.euro.



"In 2003, ne-am consolidat pozitia, in special pe segmentul de produse de machiaj si de ingrijire a pielii. Suntem multumiti de lansarile din ultimul an, la mascara Lash Architect, glosul Glam Shine, de cresterea pe care am inregistrat-o la rujurile Watershine Dimonds", a spus John Corba, directorul general L'Oreal Romania.



Cresterea de anul acesta se datoreaza atat cererii, dar si extinderii companiei. In ultimul an, compania si-a mai deschis doua divizii pe piata romaneasca, fata de una cat avea la inceputul lui 2003.



Conducerea L'Oreal Roania considera insa ca piata romaneasca este slab dezvoltata.



"Piata romaneasca este extrem de slab dezvoltata. De exemplu, potrivit datelor pe care le avem de la firma de cercetare de piata GfK, sampoanele au un grad de penetrare de numai 63%, in timp ce gradul de penetrare la pasta de dinti este de aproape 90%", continua el.



"Sunt foarte putine surse de informatii, dar estimam ca piata romaneasca a produselor cosmetice si de igiena personala, exclusiv pasta de dinti si sapunurile, se ridica la circa 200 de milioane de euro pe an. Ritmul mediu de crestere al pietei este de 5% pe an. In Franta, piata este de 6 miliarde de euro pe an, estimata la preturile producatorilor", a mai precizat Corba.



Pe plan local, L'Oreal concureaza cu Procter&Gamble si Unilever la sampoane, pe piata de creme cu Nivea si Pond's, in domeniul vopselelor de par cu Wella, Rilken, Londa si Palette, iar la machiaj cu Rimmel, Margaret Astor, Max Factor si Nivea Beaute, Avon si Oriflame.



Compania este prezenta acum cu trei divizii pe piata romaneasca. Prima divizie a fost deschisa in 1997 si include branduri precum Garnier, L'Oreal-Paris si Maybelline. In septembrie anul trecut a fost introdusa o noua divizie de produse cosmetice vandute prin farmacii, care include brandul Vichy.



Ultima divizie, de produse profesionale, a fost deschisa in ianuarie anul acesta si este reprezentata de branduri precum Keratase-Paris si L'Oreal Professional.



Alte branduri apartinand companiei franceze cum ar fi Lancome, Ralph Lauren, Armani sau Biotherm sunt prezente pe piata romaneasca printr-un distribuitor autorizat.



L'Oreal este si unul dintre marii investitori in publicitate de pe piata romaneasca, cu investitii brute (rate - card) de aproape 20 de milioane de dolari in 2003.



"In 2003 am fost pe locul 14 in topul celor mai mari investitori in publicitate, iar anul acesta, pana la sfarsitul lunii aprilie, eram numarul opt in topul celor mai mari investitori si pe primul loc dupa valoarea investitiilor in reviste", a precizat Corba.



El considera ca dezvoltarea pietei trebuie sa inceapa de la partea de retail si nu de la producatori.



"Cresterea pietei se va accelera in momentul in care retailerii vor accelera ritmul de infiintare de magazine de cosmetice profesionale sau lanturi de parfumerii, saloanele de coafura vor promova concepte care pot fi duplicate, iar numarul de super si hipermarketuri va creste. Calitatea prezentarilor de la punctul vanzarii este un element cheie pentru cresterea pietei", a incheiat directorul companiei franceze.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels