Companii

La ce se uită companiile aeriene când introduc zboruri pe noi rute?

 La ce se uită companiile aeriene când introduc zboruri pe noi rute?

Autor: Mirabela Tiron

13.11.2011, 13:55 697

Companiile aeriene sunt un «business» ca oricare altul, astfel, acestea reacţionează la condiţiile pieţei, decizând alocarea capacităţii de operare către zone (regiuni, ţări) cu potenţial. Dacă low-costul easyJet a anunţat că se va retrage de pe piaţa locală din 2012, companiile Wizz Air şi Lufthansa vor lansa curse pe noi rute de anul viitor.

"Prezenţa şi dimensiunea competiţiei este un aspect la care se uită orice companie aeriană atunci când trebuie să decidă dacă intră pe o anumită destinaţie, potrivit specialiştilor din domeniul industriei aeriene », a declarat Alexandru Dobrescu, country manager al Air France KLM în România.

Nu doar dimensiunea competiţiei este luată în considerare, ci şi volumul şi calitatea cererii în piaţa vizată, dar şi potenţialul de cotă de piaţă, potrivit lui Alexandru Dobrescu. Puţin peste 9 milioane de pasageri au fost raportaţi de toate aeroporturile din ţară, cei mai mulţi transportaţi de Wizz Air, Blue Air şi compania de stat Tarom. "Alte elemente luate în calcul sunt valoarea medie a documentului de călătorie, mixul de călătorii în clasa business/turişti, dar şi posibilitatea de dezvoltare în anii de operare », potrivit lui Dobrescu.

Nu în ultimul rând se face evaluarea cheltuieli lor de operare în comparaţie cu veniturile realizate.

În contextul neîndeplinirii acestor criterii, dinamica deschiderii de noi destinaţii sau renunţarea temporară la alte este o manifestare normală, necesară a companiilor aeriene

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO