Companii

La Fantana a taiat trainingul si calatoriile si a obtinut o crestere de 13% a profitului

La Fantana a taiat trainingul si calatoriile si a obtinut o crestere de 13% a profitului

La Fantana este o afacere infiintata in anul 2000 de Cristian Amza, care detine in prezent un pachet minoritar in cadrul imbuteliatorului , dar si o pozitie in boardul de conducere

26.10.2009, 23:29 512

La Fantana, cel mai mare imbuteliator local de apa inwatercoolere (sisteme de racire-incalzire), mizeaza in acest an pementinerea profitului EBITDA (inainte de dobanzi, impozite,depreciere si amortizari) la nivelul din 2008, de 6,7 mil.euro.

Compania, controlata de fondul de investitii Innova Capital, araportat o scadere de 8% a veniturilor in primele noua luni fata deaceeasi perioada din 2008, pe fondul reducerii numarului declienti. Vanzarile la semestru au fost in stagnare, ceea ce arataca afacerile imbuteliatorului au trecut pe un trend descendent inal treilea trimestru din an.

Cei mai multi clienti ai La Fantana sunt companii sau institutiiale statului, care achizitioneaza apa in watercooler pentruangajati.

Reducere cu 10% a numarului de angajati

Pe fondul contractiei pietei, multe companii au renuntat inultimul an la acest serviciu pentru a face economii. In plus, multecompanii s-au inchis ori si-au redus numarul de filiale.

Astfel, La Fantana a pierdut circa 20% din clienti in primajumatate din 2009, ceea ce a orientat compania catre o activitatemai intensa de retentie a clientilor.

In acelasi timp, imbuteliatorul a luat masuri de reducere acosturilor, printre care renuntarea la traininguri, la calatorii deafaceri si la o parte din angajati.

"Pana acum am redus in principal costurile logistice, printr-oorganizare mai eficienta a distributiei produselor si prindimensionarea organizatiei la volumele vandute", a declarat IoanaCiungradi, CFO La Fantana Romania.

In primul semestru, numarul de angajati a fost redus cu 10%. Lafinele lui 2008, imbuteliatorul avea 524 de angajati.

"Am diminuat si costurile administrative, in special costurilecu birotica. Am eliminat programele de training si calatoriile deafaceri pentru care nu exista certitudinea unor rezultate reale. Sinu in ultimul rand, am redus considerabil cheltuielile demarketing", a mai precizat directorul financiar al companiei.

Gatacu cresterile

Anul trecut, La Fantana a avut vanzari de 25 de milioane de europe cele doua piete pe care activeaza, Romania si Serbia, si arealizat un profit EBITDA de 6,7 milioane de euro.

Cel mai mare competitor al sau este Cumpana, companie detinutade investitori locali.

In ultimii cinci ani, afacerile La Fantana s-au majorat de patruori, inregistrand ritmuri anuale de crestere de peste 20%, insapentru 2009 estimarile companiei facute in prima jumatate din anindicau o stagnare a vanzarilor la nivelul din 2008.

Achizitie amanata

Planurile de dezvoltare ale La Fantana vizau anul trecut siachizitia unui producator din regiune, insa din cauzadificultatilor de pe pietele financiare fondul de investitii Innovaa pus in stand by acest proiect.

La Fantana este controlata de fondul de investitii InnovaCapital din anul 2007, odata cu achizitia unui pachet de 92% dinactiunile companiei de la un alt fond de investitii, OresaVentures.

La finele lui 2008, la conducerea La Fantana Romania si Serbia avenit polonezul Jaroslaw Zuchowski, fost director la HeinekenOlanda, acesta fiind primul manager expat al companiei.

In acelasi timp, Cristian Amza, fondatorul La Fantana si actualactionar minoritar al imbuteliatorului, a anuntat ca ramane inboardul de conducere al companiei.

Compania are in acest moment doua unitati de imbuteliere a apei,in Bucuresti si in judetul Sibiu.

Pe pietele din Romania si Serbia, compania avea in 2007 peste20.000 de clienti corporativi (companii si institutii) si peste45.000 de watercoolere instalate.

La Fantana este o afacere infiintata in anul 2000 de CristianAmza, fondul de investitii Oresa Ventures intrand in actionariat lascurt timp.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO