Companii

Labormed, la 90% din obiectivul pentru primele sase luni

26.07.2005, 19:15 24

Producatorul de medicamente generice Labormed Bucuresti a inregistrat o cifra de afaceri de peste 8 milioane de euro pe primele 6 luni, rezultatul reprezentand circa 90% din obiectivul companiei, care prevedea vanzari totale de circa 9 milioane de euro in primul semestru. Piata medicamentelor a inregistrat o scadere accentuata in al doilea trimestru al anului, dupa ce in primele 3 luni consumul de medicamente a crescut cu aproximativ 30% raportat la perioada similara din 2004, conform companiilor din piata.

"Rezultatele obtinute s-au datorat in mare masura structurii portofoliului companiei, care contine in proportie de peste 50% medicamente cardiovasculare. Segmentul cardiovascularelor s-a inscris pe un trend constant ascendent in ultima perioada", a afirmat Marcian Gavrilescu, director general al companiei.

Pe langa cardiovasculare, in portofoliul companiei se regasesc medicamente destinate tratarii afectiunilor sistemului nervos central, in proportie de 25%, precum si medicamente pentru afectiunile respiratorii sau ale sistemului digestiv.

"Segmentul cardiovascularelor a atins 170 de milioane de euro, in anul incheiat la sfarsitul lunii martie, reprezentand circa 16% din valoarea totala a pietei", a declarat Gabriel Cernica, directorul de marketing al Labormed.

Conform propriilor estimari, compania detine o cota de 6,3% in termeni valorici pe segmentul cardiovascularelor. In volum, compania a atins 11,1% din piata cardiovascularelor in exercitiul financiar incheiat la sfarsitul primului trimestru, potrivit acelorasi estimari.

Pe langa ponderea mare a cardiovascularelor in portofoliu, un alt vector de crestere pentru companie a fost majorarea consumului de medicamente generice. "Criza din sistem a indepartat prescriptorii (n.r.-medicii) de medicamentele scumpe. Scaderea consumului de astfel de medicamente s-a regasit in cresterile de pe segmentul genericelor", a mai precizat Gavrilescu.

Pe piata romaneasca, genericele reprezinta 41% din consumul de medicamente in termeni valorici si 84% in volum, conform informatiilor furnizate de companie. De asemenea, 78% din consumul de generice este reprezentat de produsele romanesti, dar acestea reprezinta valoric doar 54% din genericele vandute in Romania.

"Pentru anul in curs, ne mentinem tinta de vanzari la 20 de milioane de euro, in ciuda dificultatilor din sistem", a mai relatat Gavrilescu.

In intervalul 2005-2006 Labormed intentioneaza sa investeasca 7 milioane de euro pentru extinderea portofoliului de produse si pentru dezvoltarea activitatii de export. In prezent, compania detine un portofoliu de peste 70 de produse inregistrate in Romania, jumatate dintre acestea fiind exportate in Rusia, Bulgaria si tarile din Comunitatea Statelor Independente.

Recent, Labormed a initiat un proces de branding al medicamentelor realizate, aplicand logo-ul LPH pe ambalajele produselor, pentru delimitarea imaginii companiei pe piata.

Principalii competitori ai companiei pe segmentul cardiovascularelor sunt KRKA Polonia sau Terapia Cluj-Napoca. alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO