Companii

Lekkerland: distributia in retailul modern va depasi 15% din volumele totale

23.01.2007, 13:38 40

Compania germana Lekkerland, care a preluat la sfarsitul anului 2005 divizia Macromex specializata in distributia pe canalul convenience (magazine de proximitate), s-a extins recent pe doua canale din retailul modern, hipermarketuri si magazine discounter.
"Ne asteptam ca distributia in retailul modern sa depaseasca 15% din volumul de marfa distribuit in acest an. Investitiile in noul depozit in care ne-am mutat de curand vizeaza si dezvoltarea distributiei pe segmentul key account (marile lanturi de magazine - n. r.)", a spus Narcis Mihai, directorul general al Lekkerland Romania.
Compania a incheiat contracte de distributie pentru anumite produse alimentare cu doua retele de hipermarketuri si alte retele de supermarketuri si magazine discounter. Reprezentantii companiei nu au precizat insa despre ce retele este vorba.
Anul trecut, aproximativ 95% din numarul de clienti ai Lekkerland era reprezentat de magazinele din benzinarii, majoritatea acestor contracte fiind preluate de la Macromex Convenience, odata cu achizitia companiei.
Planurile Lekkerland prevad dublarea numarului de autovehicule comerciale din flota auto proprie, iar numarul de angajati in departamentele achizitii si vanzari ar putea creste cu pana la 15 persoane, pentru a sustine extinderea pe noile canale. O alta directie de dezvoltare a companiei este largirea portofoliului de produse distribuite, de la aproximativ 2.000 de articole in anul 2006 la un numar aproape dublu in urmatoarea perioada.
Distribuitorul a ajuns recent la un numar de 2.700 de articole in portofoliu.
Lekkerland Romania s-a mutat recent intr-un depozit de capacitate dubla, situat in aceeasi locatie ca si primul punct de lucru, langa Bucuresti. Investitia in dezvoltare se va ridica in urmatorii ani la cateva milioane de euro incluzand echipamente si sisteme speifice operatiunilor Lekkerland, potrivit reprezentantilor distribuitorului.
Compania a realizat o cifra de afaceri de 11 mil. euro in anul 2005 si estimeaza o crestere double digit (peste 10%) pentru anul 2006.
Lekkerland Romania apartine grupului Lekkerland, specializat in distributia de bunuri de larg consum in magazine din segmentul convenience. Directorul companiei spunea anterior ca, daca Lekkerland Romania se va dezvolta in paralel si pe distributia pe alte segmente ale retailului precum magazinele de suprafete mari, grupul ar putea aplica aceeasi strategie de extindere si pe alte piete pe care activeaza. Lekkerland a raportat o cifra de afaceri de 9,3 mld. euro in anul 2005, realizata pe 10 piete europene (excluzand Romania). Segmentul convenience reprezenta anul trecut putin peste 8% din comertul cu bunuri de larg consum, potrivit unui studiu al companiei MEMRB. Valoric, piata romaneasca a bunurilor de larg consum a fost evaluata de mai multe institute de cercetare la 18-18,5 miliarde de euro.
Printre cele mai mari companii de distributie a produselor FMCG din Romania se mai numara Interbrands Marketing& Distribution, Top Brands Distribution, Aquila Group sau Macromex.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO